lördag 19 september 2009

Femte dagen


Så här femte dagen av pencillinkuren har jag hittat min hund som jag förlagt nånstans....!

Ni vet den där busiga, glada jycken som vill träna.

Som söker kontakt och gör som man säger och som blir glad för belöning. Fläppar inte. Luftar inte. Släpper inte. Det är "någon hemma" igen.

Eller:
Ljuset är tänt och hissen går ända upp. Indianerna är i båten. Alla kopparna i skåpet.
Hjulet snurrar och hamstern är inte död.
Kan man inte få pausa en sån här dag och få fortsätta där nästa gång vi tränar?

Skulle ju egentligen inte träna idag, men det blev lite tid över mellan stolpbankandet på två återstående spår, och min och Yvonnes sista planeringsrunda. För att klara 24 timmars gränsen fick jag gå upp tidigt som attans och banka stolpar och jädrans anåda så BLÖT man blir av rumphögt gräs med höstdagg. Stövlarna blev insjöar rätt omgående när blötan från byxorna rann ner i stövlarna och snart sa det schwlopp-schwlopp för varje steg.

Vem tänkte på regnbyxor i solskenet?

Hade ett extra ombyte strumpor och kängorna i bilen och åkte till klubben. Byxorna torkade rätt fort.

Eva och Dugga var där och rätt var det var så fick jag ett infall av träningslust. Bad om att få högreklass baklänges och sagt och gjort. Började såleds med hoppet där Narni i bara farten och träningsglädje hoppar fram och tillbaka ett par gånger :-)).

Känner omedelbart att "gamla Narni" är tillbaka och HERREJÄVLAR vad roligt det är att träna en sån GLAD och POSITIV och träningsbar hund! Dom andra momenten gick precis lika lysande och Narni gör allt jag ber henne om lagom balanserat och precis så bra som hon kan vara när hon är som allra bäst. Hennes bästa moment idag var helt klart skallet. Nästan så man får ståpäls....

Avslutar med ett fritt följ som även det går som tåget och där hundskruttan går så snyggt så jag nästan storknar.

Snälla snälla snälla, kan jag inte få behålla denna levnadsglada och underbara hunden!

Måtte denna hästkuren pencillin vara det som gör susen.

Och dödar boreliorna till sista droppen.

Håll tummarna för oss!

Hejsvejs // Carina & Narni

2 kommentarer:

ulrica sa...

Härligt det låter!! Hoppas verkligen att Narnia är tillbaka. <3

Själv var jag och kollade på SM för tjänste och räddningshundar igår.. kan ju säga att kvaliten på lydnaden var ju inte den bästa. ;) Där höll de flesta nog inte på så mycket med just detaljer på lydnadsplanen. Kul att se hur lydnaden fungerade i alla fall.. och även lydnaden för räddningshundar var intressant. Där var det mycket glad och pigga hundar i alla fall.

Det gjorde att mitt träningssug kom tillbaka lite i alla fall.. så vem vet vi kanske ses någon dag på appellplanen. ;)

Kramar

Erica sa...

Vad härligt att Narni är bättre, du vet ju hur bra hon är! =) Fast det gör det kanske bara värre när hon är dålig, orättvist! =(

Vad duktiga ni är med appellspåren, tävlingen blev säkert jättebra!

Stor kram erica