torsdag 10 september 2009

Hund och Katt

Ja, nu har vi en ny kung i huset... Eller drottning... En liten grå görsöt kattunge bossar runt Narni som den värsta. Spottar och fräser och har sig. Narni har snabbt lärt sig att 3 meter är bra att ha emellan sig och den förtrollande söta smaskiga, men jäkligt vassa spottande saken...

Tassen på Narni har läkt fint, och idag är det första dagen helt utan förband. Skönt. Tur att jag hade en sko liggande, så att husse överlevde dagarna med trebent hund + vätskande sår.

Fläppryck har vi också haft några. Den värsta häromdagen när jag skulle rasta Narni. Hon börjar dra i kopplet helt hysteriskt och tittar sig över axeln på mej och försöker springa iväg! Som om jag var värsta poltergeisten... Så höll hon på en bra stund, som en makrill på kroken, jag kortade in kopplet och gick bestämt hem till bilen och knölade in henne där. Efter en halvtimme i bilen plockade jag ut en helt normal hund... Som om inget hänt.
Snacka om att man kan bli trött.

Igår var vi hos våran nya veterinär och tog en hel hög med prover, däribland nytt borelia prov. Så får vi se vad det säger. Snacka om skillnad att komma till någon som bryr sig och engagerar sig! Hon skrev ner hela historien från början till slut, och engagerade sig till max, ställde frågor och vinklade hit och dit och rynkade pannan i djupa veck. Kom med nya ideér som jag inte tänkt på, och lade till några prover som vi skulle ta för att få en helhetsbild av Narni.
Började till och med skriva en liten lista med sina kollegor hon skulle konsultera. Till att börja med skall vi köra Rimadyl i 20 dagar, eftersom vissa experter menar att Borelia framkallar nån form av ledgångsreumatisk värk, som kan bli mer eller mindre kronisk, och att det kändes som ett bra ställe att börja prova på.
Det beställdes journalutdrag från gamla veterinären och Blå Stjärnan hux flux och proverna skulle dom ringa och berätta om redan i morgon, wow. Hon hade även haft en hund tidigare som "blivit knäpp över en natt", som hon behandlat.

Oj oj vad jag blir trött på mej själv som inte bytt veterinär tidigare... BAJS. Snacka om att bli hemmablind och gå i sina gamla trygga hjulspår och vanka som en anka :-))

Nä, nu tänker jag ta min första lediga kväll denna veckan och brotta mej själv bort från datorn och istället leta upp min braiga bok och gå och lägga mej och läsa tills jag somnar.

Kram kram // Carina & Narni

4 kommentarer:

Patricia sa...

Vad skönt att du hittat en vette som du känner att du kan ge hopp o lita på.

Jag lider med dig, när du skriver om Narnia så funderar jag på min ena gamla Estrela, hon gjorde med så blev livrädd för något o sen som inget hänt.

Idag över 9 år senare så funderar man ju, borelia redan då? Kanske kanske inte, Jag ska inte älta det för det gör ingen skillnad ändå. Men stora rädslor kom från en hund som inga haft!

Jag håller alla tummar o hundarna håller klorna för att du ska få nån rätsida på detta.

Många många kramar från oss

Carobozians sa...

hoppas att du äntligen fått en bra veterinär
bosse

Linda sa...

Jag VILL också ha en EBBA!!! Gud va söt!!!

Hoppas den nya veterinären löser gåtan med Narnis ryck.

Kram Linda

Erica sa...

Skoj med en ny boss!Jättesöt! =) Men desto bättre med en bra veterinär, måste nog också byta. Låter ju som att hon är bra,var var det någonstans! Äh, ringer och kollar med dig imorgon!
Storkram erica