söndag 25 oktober 2009

Å fy

Loggade in och fick se mitt gnäll inlägg och blev tvungen att skriva nåt nytt.

Tycker det är onödigt att gnälla men kommer på mej ideligen med att göra precis det!
Attans!

Ser det som ett mål i livet att ta motgångarna med jämnmod och försöka göra det bästa av allt... Och hur lätt är det på en skala, ibland...
Tur att man har några såna här "lagom offentliga" problem som man kan lufta i bloggen, dom andra problemen får man ju älta med sina närmsta :-) och det räcker nog för dom, utan att behöva höra såna "småproblem" som knäppa hundar... Ooops där deletade jag sista meningen, där det visst blev gnälligt ändå!
Fy på mej! Bort bort bort.

Idag har jag varit och luftat mej på TJBK och tittat på tävlingen, tills jag frös så jag hoppade, även under det finfina taket som stuggubbarna fixat över altanen.
Blev lite inspirerad att det finns en framtid ändå med hund och klubb, så kanske håller vi ut lite längre. Kanske blir det en ny hund så småningom ändå... Nåt år hit eller dit kantänka.

På eftermiddagen gick jag och Anders en sväng runt Skärhamn i regnet med den lilla knäppgöken till hund, och det gick över förväntan med bara 3 fläppryck, men där jag helt enkelt håvar in henne och så går vi tills hon fläppat färdigt. Alla 3 gångerna kände vi matos eller röklukt, så kanske är det luktcentrum i huvudet som är drabbat av knäppsjukan..

Härligt med promenad iallafall, och jag måste få till fler av det slaget för jag har lagt på mej FEM kilo!! Precis som när Glimmer blev sjuk, så blir jag sittande hemma och deppar. Plus att Anders har ärvt min morron + lunchrunda på arbetstid, och det blir ju ändå en god stund på en dag.
Det blir till att köra 20min varje dag på crosstrainern, men hu så jobbigt att få tummen ur röven!

På jobbet har en av medarbetarna fått influensa... hu... troligen svinis... hu.... Försöker dra mig till minnes om jag varit i närheten av henne under veckan, men det är ju inget man lägger på minnet. Så 1-7 dygn inkubationstid... Det blir en intressant vecka nästa vecka...

Nä, nu får ni ha det så bra medan jag och barnen skall fixa oss en Halloweenpumpa!

Kram Carina & Narni

2 kommentarer:

Kerstin sa...

Man behöver inte vara på topp jämt! JAG klarar absolut inte det utan har djupa svackor.
Kraaam Kerstin

ulrica sa...

Såklart även du har rätt att ha svackor. Det har vi alla.

Jag förstår att det är jobbigt när Narnia inte mår bra.

Du vet var jag finns om du vill prata eller ta en promenad.. jag hänger gärna på. Min behandling har gett mig extrakilon med.. :(

Kram, kram..