fredag 16 oktober 2009

Gästfritt??

Nu kommer det ett inlägg till ikväll bara för att jag blir så trött och måste skriva av mej lite aggression... När jag kommer hem från jobbet så är det SJU barn här. Hm. Rövarslag såklart.
Vid 18 tiden går några hem, men nu är klockan snart 19 och två av barnen har fortfarande inte blivit hämtade!

Vad tänker föräldrarna på? Vi vill ju ha fredagsmys UTAN andras ungar!!
Eller hur har ni andra föräldrar med lite större barn gjort??

Den ene pojken bor en halv mil härifrån och vi kan ju inte säga "dax att gå hem" till honom! Och då kan vi ju inte heller skicka hem det barnet som bor i närheten...

Så fort man håller käften så kör folk över en. Snacka om att utnyttja gästfriheten...

Dessutom så säger en av tjejjerna att "vi får inte vara hemma hos mig" (!!!!!!!)... Nähä, men här får man visst vara! Undra vad den 12 åriga flickans föräldrar vill att hon skall vara efter skolan? Hemma ensam eller driva runt på gatorna?

Fy bubblan för att vara snäll och hålla käften. STACKARS BARN!!!!!!

Blääääääääääääääääääääää

2 kommentarer:

Anonym sa...

Halloj min vän!
Jisses, så många barn! Ja, det är inte så kul när man kommer hem trött och sleten efter jobbet! SPECIELLT INTE EN FREDAG!!

När mina barn var små så var det alltid massor här och när dom skulle hem efter mörkrets inbrott så kunde inte föräldrarna hämta för dom hade minsann tagit ett glas vin så det var bara för ungen att cykla hem. Jag körde hem dom stackara de flesta gångerna. Såklart hade deras föräldrar lärt sig det. MEN FAN MÅSTE MAN TA VIN VARENDA JÄVLA FREDAG OCH LÖRDAG OCH PRECIS DEN TIDEN NÄR UNGARNA SKULLE HEM!
Jag tyckte ju synd om dom såklart, barna alltså! Cykeln fick dom hämta dagen efter.

Nu e dom stora som väl är och man slipper det där passet! PHU!!!

Fast jag måste ju säga att jag läste ditt inlägg med ett leende på läpparna!! HIHI!! Har inte sett det som jobbigt så...utan mera irritterad över att föräldrarna ALLDRIG kunde hämta sina barn.

Ha en skön helg och hoppas ni kan ha fredagsmys själva ikväll då!
Kram
Susanne och Cia, som ska kurs i dagarna 2 nu i helgen. Ska bli sketakul.

Kerstin sa...

Jag skulle bli helt vansinnig och jag inte fick lugn och ro på en fredagkväll. Och vad mycket tanklösa föräldrar det finns.
Phu!
Kraam Kerstin