lördag 27 oktober 2007

Lördag

Precis hemkommen från en tur till Ikea för att investera i ett höj och sänkbart skrivbord till jobbet. Det fanns hemma och nästa vecka är räddad...

Fotdiskussionen kan sammanfattas så här: Nappris, sjukgym och jag själv tror att Ischiasnerven spökar från ryggen, hela vägen i benet och ner i foten. Jag kan tillexempel känna den i låret när jag sitter på en stol, och ibland när det "sticker till" i foten så strålar det hela vägen upp till röven... "Min" läkare tror inte på detta utan har en massa andra teorier, men tyvärr inte tid att ta emot mej förrän nästa vecka (!!!!!). Att hålla sig i stillhet är vårdcentralens lösning på mitt dilemma.

Tillsvidare så har jag alltså att välja på att sitta stilla och vila foten (enligt läkarns råd) eller att undvika sitta stilla så att isciasnerven får lite andrum (nappris och sjukis råd). Kul va!
Dock har jag testat dom olika teorierna och kommit fram till att om man fortsätter att gå en stund fasten det gör ont, så försvinner (!!!) smärtan och är borta en lång stund, och så får man hålla på sådär.

Bara att ta sig runt IKEA och upptäcka att foten är bättre efter en promenad på Ikea än innan man gick in borde väl väga tungt i frågan. Jag kan ju inte sitta och mögla i soffan tills läkarskrället behagar ta emot mej??

I morrn skall vi tävla jag och Narni... hugaligen... Inte mycket tränat har det blivit dom senaste veckorna... Iofs så är vi så gott som färdiga, det som jag är lite osäker på är fjärren, där hon gärna vill ha slut efter sista sitt kommando, och är lite seg på att lägga sig igen. Men men... Vi får se... Och idag blev det lattjo lajban på platsen på träningen.... Vi lade om och alla hundar låg lungt och sansat, men ändå... Vi kan ju bara göra så gott vi kan i morrn, så får det gå som det går... och om fotskrället håller efter en eftermiddag på Ikea så skall jag vara nöjd med det...
Som tur är går vår klass klockan 8 och därefter dom andra, så när vi väl varit inne kan vi slappna av lite och hejja på kompisarna i dom andra klasserna.

Nä, nu skall jag fixa lite mys till kvällen... Anton har fått en belöning för sitt idoga lästränande och vi skall se på Star Wars II. Man får ha bra morötter när man har barn som inte ropar Yippeee när man skall göra läxan...

Kram o hej leverpastej
Carina & Narni

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller tummarna för din fot och morgondagen!
Ha en fortsatt bra helg!