lördag 6 oktober 2007

Skolans dag och små projekt

Ja-ja då, jag ger mej. Det var ju riktigt trevlig på skolans dag idag... Soligt och fint och alla aktiviteter utomhus så att man slapp knö med folk inne i korridorerna som förra gången (då var det ösregn). Båda barnens klasser hade förberett väldigt bra och det var kul att se barnen jobba på med massa roliga grejjer (snacka om skillnad mot när jag gick i skolan). Kaffe och fika vid 930 i solsken och fint väder, då blev humöret genast bättre. Anders och jag flexade mellan barnen och dagen gick snabbt. Vid lunchtid var det slut och barnen fick korv och bröd och då cyklade vi hem och tömde husvagnen inför vintern. Emma åkte till Alice och Anton hade en kompis hemma.

Tänkte berätta lite om fenomenet arbetslust som Anders troligen hittat i botten på nån bortglömd låda, och nu har han börjat på projektet "sovrum + teverum". Förvandlingen av nuvarande teverum+datarum har börjat, endast 7 år försenat.
Vårt hus är byggt 1908 och nästa år är det alltså 100år. Rejält byggt med liggande timmer och isolering = sågspån och gräs.---- Hm... Kubikvis med sågspån. Och gräs. Blandat. Om man ser säcken med sågspån, och betänker det faktum att det knappt syns att det är rört i sågspånet så förstår man vilka otroliga mängder sågspån vi pratar om... När man petar i 100årigt torrt sågspån så yr det runt i HELA huset... Nåja, lite får man ju stå ut med, sågspån i maten är inte så illa... ;-)
På bilden ser man vårt blivande teverum (fd datarum och kontor). På bortre väggen skall vi leta upp orginalhålet för ett fönster som togs bort för många år sedan, finns nog nånstans mitt på väggen...
Efter husvagnsstädet tog jag och Narni en promenix till Toftenäs och körde lite uppletande bland vass-ängarna och därefter lite positionsträning, inkallning med ställande, kryp, plats och saktagående på min egen lilla apellplan framför Träningskliniken. Saktagåendet gick riktigt bra faktiskt.
Kvällen har vi ägnat åt att se på AFV på femman och spela spel med ungarna. Nu tänker jag leta upp mina nylånade böcker från klubbens lilla lånehörna och hugga in i den tjockaste!
Gokväll // Carina & Narni

Inga kommentarer: