tisdag 23 oktober 2007

Tisdag

Börjar bli lite less på min fot... I fredags började den ju bli lite bättre... sen så kunde jag inte låta bli att åka på lördagsträningen... hm... och sen kunde jag inte låta bli att träna lite på söndag också... och gå ut till mitt lilla svampstället (typ 100meter från klubben) och ta mina 15 höstkantareller som växer där varje år... Och sen var det kört. Inte så att det gjorde speciellt ont när jag knallade runt, utan det var sen. När jag kom hem. Och satt stilla en stund. Shit.

Min kära mor fixade kryckor till mej igår. Hm... Nåja, jag kan väl sträcka mej till att ha EN krycka.... Men tänker inte visa mej offentligt med den... Så ikväll när jag var på klubben fick kryckskrället stanna i bilen. Så länge foten landar platt på marken utan att böja på några leder så går det hjälpligt (igår gick inte det, så det är väl framsteg!).
Det tog en stund att gå, men va fan... Ringde till ortopeden idag för att kolla om dom sparat journaler från mitt gamla benbrott, men det hade dom inte... och dom förgyllde tillvaron med att hota med 6 veckor - 3 månaders väntetid... (va?!). Fast först har ju sjukgymnasten sagt att vi skall avvakta tills nästa vecka och se om det går över av sig själv... Så vi hoppas på det...

Har ju anmält mej till tävling på söndag... Det blir ju bra (inte)... Kommer ju inte kunna träna nåt vidare i veckan med den här foten... Och det är väl bara att hoppas att den ens går att gå på tills söndag.. Kanske lika bra att jag inte kan gå och oroa mej för tävlingen. Kan ju inte påverka något mera nu hemma i soffan med foten i högläge...

Nix nu skall jag gå och se vad TV har att bjuda på...

Hopp och hej (eller inte) // Carina & Narni

Inga kommentarer: