torsdag 11 oktober 2007

Torsdag

Tyckte det var länge sen jag skrev nåt, så jag får väl plita hit några rader...

Måndagen gick åt att oroa sig över Oskas valpning som blev en mardröm... Men det är inte upp till mej att berätta om den, utan det får Eva göra i sin egen blogg när hon landar...
Tisdagen har vi ridning-hundkurs hela kvällen, så det var full fart som vanligt. Onsdagen medlemsmöte på klubben där polismannen Leif Karlsson (från Lei-anns kennel) berättade om hundträning förr och nu och lite kul polishistorier som verkligen gick hem.
Idag är det allmän röjjar dag hemma med dammsugeri bland slipdamm och annat kul bygggrejs, tvättmaskin/torktumlar körning, diskmaskin och diskbänksöverhalning, osv... Ibland får man dock ta sig en paus, och vad passar bättre än att sitta framför datorn... Det skulle min napprapat ha läst, då hade han fått spader....

Har varit hos Nappris idag faktiskt och han var nöjd över utvecklingen sen senaste besöket (3 dagar sen)... Nu skall jag vänta i 2 veckor innan jag skall tillbaka och så får vi se hur det går... Jag skall undvika höger-sida-ansträngning, datorsittande (!) och så skall jag försöka använda vänster hand och ben istället typ vid dammsugning och annat kul. Totalt omöjligt i dagsläget, men jag kanske lär mej...

Har fått nåt skit med höger hälsena också, säkert från mitt gamla benbrott...
När jag gick i femman så var jag med en kompis som hade en fjording. Vi bestämde oss att tolka (med pulka) efter hennes häst. Jävlar vad det gick! Skitkul! Vi turades om att sitta i pulkan och att rida, men när jag satt i pulkan så bestämde sig tjejjen för att gena i en kurva, och det kom en gärdesgård mellan pulkan och hästen. Jag satt i pulkan... Jag flög till väders såklart och landade på min högra fot som gick raskt bröts av på tvärsen. Tur att skinnet och hälsenan höll den på plats, men det var INTE roligt att åka på pulkan tillbaka till stallet med en bruten fot dinglandes på tvären på pulkan... Nu har den iallafall bestämt sig för att börja spöka för mej, vilket den gör till och från... Nappris gör väl inget på fötterna tyvärr så man får väl gå till den gamla vanliga farbror doktorn om det inte går över igen om några dagar...

I morgon är barnen lediga, så jag tänkte jobba en stund på förmiddagen och sedan försöka övertala dom att följa med och träna lite på klubben (gapskratt!)...

Hopp och Hej Leverpastej

3 kommentarer:

Anonym sa...

hej
gå till farbror osteopaten med foten istället. hjälper kan jag lova.

Anonym sa...

Hejsan!
Var ett tag sen man var in här, tiden bara rinner iväg men nu är inte snön så långt borta och då får man mer tid att surfa omkring på kvällarna :)
Vi har numera is på vattenpölarna på morgonen så det är alltså minus grader på nätterna. Har inte vant mig ännu så jag får krypa ner i badet varje kväll....
Kiwi är som kärringen mot strömmen och fäller sin päls nuuuuu ...när den behövs som mest. Nåja den kommer väl tebax dessto fortare kan jag tro. Hoppas ni har de bra där nere, Stor kram från oss till er.

Anonym sa...

Inte foten också...!!! Vad ska du få härnäst...? I detta läge är det ju så man längtar efter en blaffig finne mitt på näsan - om man får "välja"...!!! ;0) (oj nu var jag rolig igen)...

Själv har jag blivit fri!!! Fri som fågeln från snurr.... Tipset om ny kudde var det bästa jag fått! You are an angel!!!!!!