onsdag 17 oktober 2007

Onsdag

Onsdag och solen skiner... Har varit hos läkarn idag för att kolla proverna som togs får några veckor sen... proverna var bra, men han skickade mej raskt en trappa upp för att få sjukgymnastik och träningsprogram för nacken och axlarna. Och foten. Han var rörande överens med nappris om orsaken till yrseln...

Bra att slå flera flugor på en smäll!
Sjukgymnasten var väldans trevlig och även hon stämplade mej raskt som "kontorsskadad" och råden blev då raskt: höjbart bord, pausa varje timme, samt pausövningar i 3-5min för nacke och axlar. Sen ville hon gärna köra akupunktur på mej, om nu min napprapat tycker att det är en bra grej. Hon var väldigt mån om att han skulle göra färdigt sin behandling så att vi vet vad som gör verkan och inte.

Foten gick det inte så "bra" med. Inget synligt, varken svullet eller klara svar genom dom böj och tryck grejjerna hon gjorde. Ville köra ultraljudsbehandling, men eftersom jag inte kommer ihåg om det är metalldelar kvar i foten sedan benbrottet för 25 år sedan, så vågade hon inte det. Nu har jag fått ett vriststöd och rådet att ställa bort mina kängor (efter gårdagens kurs hade jag ett rent h-vete i natt med fotskrället, det är precis som om någon sticker en kniv rätt in i vristen så fort jag rör på den), och byta till ett par andra en period.
Om det inte blir bättre inom 14 dagar så är det röntgen som gäller för att se hur brottet ser ut innan man kan göra mer... Hm.
Nåja, vriststödet är skönt att ha på sig, och jag kanske kan halta mej igenom träningen ikväll hjälpligt...

Tänk att det alltid är nåt som sätter käppar i hjulen... Är det det som är meningen med livet? Att övervinna sina käppar?

Hejsvejs // Carina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Förstår precis vad du menar med käppar... varför får man aldrig bara vara glad. Det är precis som om någon bevakar oss och när man är glad så måste de göra något för att få ner en på jorden igen.

Hoppas att foten mår bättre idag.

Kram
Ulle

Anonym sa...

Instämmer med Ulle! VARFÖR kommer allt jobbigt på en gång och varför går det i perioder...? Är hemma med förkylning i kroppen och depp.. Är väl det där viruset på balansen som spridit sig.
MEN, solen skiner idag ;0)