fredag 5 oktober 2007

Fredag

Ooops. Där gick det visst en vecka nästanpå.

Tänkte få till en träning i eftermiddag om jag hinner.. Jag och Emma skall baka kakor ikväll inför Skolans dag i morgon. Vet inte riktigt hur skolan tänkt sig det här med Skolans dag... Att fylla skolan med föräldrar till 250 barn som skall köpa kakor och bullar för att skolan skall få pengar. På en lördag!

Dessutom förstöra en lördag för oss ekorrhjulspringande arbetande skolbarnsföräldrar... Först ryker en välbehövd sovmorgon och sen skall man behöva baka och lämna in. Dessutom måste man köpa lotter och fika under dagen. Hade gärna betalt 100kr rakt av, slippa att äta kaffebrö och bli rundare än jag redan är, njuta av ledig lördag och sen gå på träningen. Ja, men barnen får ju en ledig fredag som kompensation, fick jag höra häromdagen... Jaha.. Barnen ja. Nä, det skall visst svida ordentligt att vara förälder i dag.

Nog gnällt om det.

Vi går och väntar på att Evas Oska skall få sina valpar! Vi trodde på leverans redan i förrgår, men ännu har inget hänt... Man räknar med 61-63 dagar från parning, men eftersom Oska parade i 3 dagar, så vet man ju inte när äggen släppt så det slår på 3 dagar hit eller dit... Olidligt spännande är det iallafall!!

Min kära virus på balansnerven/nacken vill inte ge med sig. Nu har det snart gått en hel månad och nackvärken kvarstår. Lite seg i halsen och klick i öronen är dom enda riktiga förkylningssymptomen jag har. Snurrigheten var borta tills i förrgår då den kom tillbaka med full kraft och det var som att gå på Stenafärjans däck i full storm. Nu var jag ju lite förberedd så det var bara att be brorsan knåda igenom nacken, sen åka hem och käka ipren och smörja nacken med Zon, så blev det lite bättre... Verkar vara en jädra seg virus...

Igår var jag och Narni och tränade innan HUS mötet, och det gick rätt bra faktiskt. Började lite med vittringen och 3ans fjärr... Har anmält mig till lkl två nu i höst, så får vi se hur det går i skarpt läge med nerverna dallrande utanpå kroppen...

Tjing pling // Carina & Narni

Inga kommentarer: