lördag 28 juni 2008

Fint väder

Visst är det härligt när man är ledig en lördag och vädret är fint! Emma har haft nattgäst, Alice, och dom har badat i poolen och bakat (!) och härjat sig helt slut. Anton ser man knappt röken av, han är med sin bästaste bästis nästan dygnet runt och grejjar. Häromdagen fick han åka med bästisen till Lek och Buslandet i göteborg, och lekte sej helt slut i tre timmar. Dom var helt genomblöta av svett när dom blev utsläppta, he he he...

Själv har jag varit väldigt flitig idag och klippt gräset, rensat häcken, klippt kanter, tagit bort ett getingbo med invånare (nja... Anders tog bort getingboet medan jag var vapendragare med vattenslangen) och allmänt småplock inne och ute. Därefter en mjukglass i hamnen med Eva, Tommy och Alice. Hem till soffan där Indiana Jones var temat ikväll till Antons stora förtjusning. Därefter en sväng i den ljumma sommarkvällen med Narni. Skönt.

Två träningar i rad nu har jag fått den äran att få ha min "vanliga Narni", och man kan ju bli så glad ända in i själen. Så härlig med en hund som vill vara med, kommer och pockar på uppmärksamhet, blir glad för belöningarna och har den där blicken "nu då? mera!". Hoppas bara det håller i sig.... Jag njuter av varje sekund.

Med lite mer tro på framtiden och hundträning i allmänhet har vi då lyckats göra oss en liten planering ;-)). Siktet är åter inställt på Högre klass i höst (istället för guldfiskträning), och de två värsta momenten har vi inte kommit så långt med... Framåt och uppletande... Det har änna gått troll i uppletandet, det blir liksom inte av! Och jag som skulle ägna sommaren åt det... Ja ja, den är inte slut ännu ;-o

Fredagens träning bjöd på lite kommendering och plats och sittande. Dessutom med en helt ny hund i gänget, kanonbra! I morrn blir det träning igen och då skall vi spåra lite är det tänkt. Och köra framåt medan spåren ligger. Tänk om jag kunde få till ett litet uppletande i morrn morgon innan träningen... Hm... Kanske ta mej ner på ängarna och köra lite... ännu har dom inte släppt korna där, får se vad jag hinner...

Hejsvejs // Carina & Narni

3 kommentarer:

Anonym sa...

härligt dom är på gg nu,käns så härligt här med när man kommer till klubben o wilda bara vill ha i gg en för att göra något, nu är det bara stora bravader i framtiden som gäller våra hundar, behöver du hjälp av något slag så säg till va det än må vara i hunderiet.

Yvonne o Vilja sa...

Hoho.. .tack för igår!
De trodda känningarna från kalasandet på lördagen var inget tecken på för mycket groggar... hög feber, ont i alla leder och huvudvärk.. Troligen influensavariant på g? Hemma från jobbet och sängliggande.
Mitt spår gick iallafall super! Känns bra efter nedgången med spårandet!
Hoppas era också gick bra och inga långbenta djur dök upp...!
Hörs, Kram

Anonym sa...

Underbart lilla Narni, kämpa på och bli helt återställd! :-)