torsdag 5 juni 2008

Torsdag


Hej hej!
Hoppsan vad våren gick fort. Nu är det redan juni och full sommar... Man kan ju bara hoppas att det blir lite mer än detta... Sitter ju och jobbar för det mesta och hinner inte få så mycket sol på mej att det märks nåt nämnvärt... Mötte femton tanter på cykel igår när jag körde till affären, och jisses vad rödabruna dom var.. Dom har väl cyklat varenda dag med sol!
Det gäller att få sin sommarbränna så snabbt det bara går... En annan blekfis får använda brun-utan-sol om det skall bli nåt...


Anders har tatt fram poolen till barnen, och vi har numera pool-party alla kvällar i veckan. Ingen får bada innan vi vuxna är hemma, så när vi kommer hem på kvällen så står dom i givakt klara att dyka i ;-))

Helgen börjar intensivt med KM i bruks på klubben 08:00 i morrn bitti (fredag). Anton skall gå på kalas, och sen går husvagnen till Hafstens camping där vi tänkte jobba ikapp solbrännan ;-)) i helgen.
Från Hafsten åker jag och Narni för att tävla på Munkedal på lördagen. Var ju väldigt optimistisk i början av våren och anmälde till en hel hög tävlingar och tänkte det är "lååångt" kvar till maj-juni... Jodå. Vips så var vi där.

Igår skulle vi åkt till Munkedal och tränat, men eftersom Frank var halt, Yvonne skulle på student och jag tappade lusten att sitta i en varm bil 1x2 timmar, så åkte jag till klubben istället. Men så ringde Erica och hade fått lite tid över, och även Yvonne kom efter studentfesten. Bosse var där med alla hans tävlingssekreterare och vips så fick vi till en kanonfin träning i det vackra vädret!

Jag fick hjälp med lite av mina moment, och vi lade en bra plats med störning allesammans, när sekreterarna var färdiga. Några hundar skulle sitta, andra lígga. Sitthundarna blev avhämtade mitt i programmet medan ligghundarnas förare fortfarande var gömda. Helt hipp som happ. Therese var tävlingsledare och gjorde det med bravur. Tänk så bra det kan bli! Jag som trodde jag skulle vara själv på kvällen!

Narni har visat lite av sina fläpp-tendenser till och från de senaste veckorna igen... Frågan är om hon reagerar på Scalibor, eller om hon är på gång in i löp... Svårt att veta. Jag måste helt enkelt låta halsbandet sitta på och se om det blir värre efterhand, eller om det har med löp att göra... Blir hon helfläpp är det ju bara att plocka av och schamponera, men då står jag ju där utan fästingskydd igen... Alla naturmetoder provade och avfärdade... Det är bara bärnsten vi inte har provat, men jag har liksom svårt att tro på att det funkar... Nu kan vi inte testa fler metoder, eftersom 10 fästingar om dagen inte bådar gott på infektionsfronten...

På semesterfronten lyser det fortfarande med ovisshetens lampa... Vi har så mycket just nu på jobbet, båtar på varv eller på väg, och väldigt svårt att planera in nånting alls inom överskådlig framtid. Så lägertankarna får jag bara slå ur hågen i år... Skit.

Nä, nu är nog kaffepausen mer än slut ;-) Jag som bara tänkte skriva fem rader. Och schwiss så blev det massor!

Hejsvejs // Carina & Narni

1 kommentar:

Anna Sundalen sa...

Vi kommer faktiskt. Var uppe på klubben och mjukstartade lite i förmiddags. Franken verkade totalt oberörd av sina tassar och jobbade på glatt. Röra på sig måste han ju ändå så vi kör och verkar det som om han har ont så får vi sluta helt enkelt. Just nu så tror jag det är mer plågsamt för honom att vara stilla än att jobba.

Får väl se hur bra det går med uppletandet, vi har ju i stort sett aldrig tränat på föremål mitt i rutan så det kan nog bli en aning svårt.

Tjo & tjim
Anna