lördag 18 oktober 2008

Härliga höst


Svampplockning. Fick med mej Emma och Anders ut i skogen för att plocka svamp.
(Observera tekniknörden i bakgrunden som sitter och meckar med gps:en... )

Hösten är min favorit årstid. Av massor av orsaker. Svamp är en. Att slippa turisterna i Skärhamn på sommaren är en annan. Baddräkten där den hör hemma längst in i garderoben är ytterligare en... :-)) Men störst är nog ändå att tempot i vardagen sjunker och man kan andas ut efter allt flängande hit och dit...
Idag har jag och Narni vari på klubben och tränat. Vi trodde vi skulle bli ensamma, men även Bosse hade vaknat tidigt och träningssugen. Vi hjälptes åt med lite kommendering, och det blev verkligen skitbra träning!
Narni har gått väldigt bra i kortkopplet det senaste, och igår var vi även på Stenungsund med Anna, Erica och Eva, vi tränade och fick kommendering. Av en kvinna - Erica. Nema problema.
När Bosse kommenderade i morses så var det där igen - gruffet. Förväntan är enorm helt enkelt på fria följet med kommendering, speciellt karlar verkar jag ha fått så mycket förväntan så det spiller över... Nåväl receptet kan jag nu. Gå och gå och gå och gå. Och efter ett tag så går hon som den värsta arabhäst! Tänk om man kunde få till det som standardutförande!!!
Sen körde vi inkallning med smygutlagd boll, kanon! Och sedan en fjärrdirigering med tävlingsledare bakom, kanon det med! Tungapporten gick lysande. Hoppet 85 cm seglade hon över med god marginal.
Efter lydnadspasset avslutade jag och Narni med lite uppletande, och glada och nöjda åkte vi hem och körde gräsklippare. Nåväl, jag körde gräsklippare och Narni spring runt och retades med bollen i munnen och gjorde lekinviter till gräsklipparn :-))

Nix pix. Nu skall jag åka till affärn och köpa lördagsgodis!
Hejsvejs // Carina & Narni

4 kommentarer:

Anonym sa...

klart anders var väl rädd att inte hitta hem såklart, inget märkvärdigt med det,tack för bra träning vi får nog se till att plommongänget kommer igång framöver kände verkligen idag att det är det vi behöver framöver för att få till det där extra som fattas, än bättre när de andra är med då komer det att bli än bättre.

ulrica sa...

Vad härligt ni har haft det.. Skönt med skogstur och svampplockning.

Förstår Anders. GPS är ingen enkel uppfinning. :-)

Jag är riktigt sugen på att träna nu.. så vem vet.. snart är jag där också. :-) Bli inte chockad bara när du ser mig och hundarna smyga i kanterna på appellplanen. ;-)

Kramar!!

Anonym sa...

Tyckte det var bra träning i fredags, tack för hjälpen! Så skönt när man är hemma och kan vara med! Mera sådana dagar!

kramkram erica

Anonym sa...

Du skriver så himla bra Carina! :-) Allt som oftast sitter man med ett leende över dina finurliga uttryck och formuleringar. ;-)

Och duktiga på att träna är ni oxå... och det har ju synts på tävlingsplanen oxå. :-)

Ha en fin helg!