måndag 27 oktober 2008

Ny upplaga!

Hej igen!

Blev så trött på mejsjälv och mitt gnällinlägg från igår så jag beslöt mej för att göra om det :-))

Idag har vi ju då varit och tävlat LKL 3 igen.
I vatten och lera.
Min lilla hundskrutta, är bäst i hela världen..

Min upplevelse av provet idag är nåt så här:
Narni satt på sittande, låg på platsen, gjorde ett hyfsat fritt följ med några små missar och lite flaxigt. Inkallningen var helt okej, möjligtvis lite långsamt ställande och så aningen till tjuvstart från ställandet, annars kändes tempot bra och hon gjorde ju allt hon skulle.
Rutan springer hon spikrakt rätt in, stannar på mitt kommando, men får lite störning från LKL 1 bakom rutan och vänder på huvudet dit när jag kommenderar ligg. Jag får ge ett extra ligg-kommando. Lägger sig snabbt. Ligger fint när jag går triangeln och kommer som ett skott och går fint fot till avslut.
Hopp apporten, kändes kanonfin. Rätt ut, griper, rätt in. Sätter sig aningen snett.
Metallen kändes oxå kanonfin. Galopp ut, griper, galopp in. Sätter sig bra utifrån min synvinkel.
Vittringsapporten, letar länge och väljer rätt. Tappar pinnen alldeles vid gripandet, men tar upp den direkt och kommer in utan tugg och sitter rakt.
Fjärren är det som går dåligt, får rejäl störning från den andra klassen som ropar och har sig. Behöver flera dk, nosar och tittar ideligen mot andra klassen. Håller sig dock på sin plats och utför skiftena fint när hon väl reagerar..

Glad och nöjd skuttar vi av plan och känner nånstans borde vi ha klarat oss, vi borde ha betyg på alla moment och så himla tokigt gick det inte. Narni får sin belöning och jag är glad.
Skitsamma vad vi får för betyg, uppflytt eller inte uppflytt, skit samma.

Attans nog så missade vi på 9 poäng. 246p skrapade vi ihop i blötan.
Så kan det gå, och skam den som ger sig... ;-))

Hejsvejs // Carina

4 kommentarer:

ulrica sa...

Haha.. va bra!! Grattis igen till ett mycket väl genomfört prov.

Kramar Ulle

Yvonne o Vilja sa...

Nämen, vadan detta? Förstår din känsla, man vill att det skall gå fort fort, ut ur klasserna! Och så fruktansvärt hårt när man känner att det gick så bra efteråt. Och det gjorde det ju! Sen att "de" har blandat koefficienterna kors och tvärs över momenten och att det finns de domare som inte sätter kommentar på allt de drar ner på är verkligen skit! Jag tyckte iallafall att NI var superduktiga! Poäng på allt, om man räknar ut medelpoäng är den 8 och det är ju inte fy skam! Som sagt, sen att de blandar koefficienterna kan ju inte du hjälpa. Eller hur?

Heja Heja Heja!

Anonym sa...

ja föresten det var ju jag som störde men så kan det vara ibland även det behöver vi träna på, ändå är det ett minium av störningar på sbk klubbar, o koefficienterna i eliten bli än värre tänk 40 på fri följet o totalt 60 på apporterna, men va tusan vi gör det ju frivilligt för att vi gillar självplågan eller är det nöjet att hålla på med hundar det är nog det senare för mig nä nu kör vi på det är inte 2013 än :-)

Alpha sa...

HE he kan detta vara tålmodiga carina mån tro...
det är ju problemlösningar som är din specialite! Du kommer guida narnia ut ur leran och in i solen hehe
kram Linnea och bush haggan Alpha