torsdag 12 februari 2009

Carina is jobbar

Och maskar. Inte mer än rätt faktiskt. Det har jag verkligen tillgodo. Mask mask mask.

Tog mej en kaffe och surfade runt lite och blev så trött på mitt inlägg så jag måste skriva över det med nåt mer kul att läsa. Kräks på mej själv när jag är så där gnällig...

Nu skall vi prata ljuspunkter istället, tänkte jag.
  • Anders och jag fixade färdigt det sista i Emmas rum igår och gissa om 11åriga älsklingen sken som en sol hela kvällen och sov som en princessa i sitt nya fina rum. Då är det värt allt besvär femton gånger om! Emma har dessutom varit med mycket själv och öst sågspån, rivit gammal skit, målat och spikat och skurvat. Tänkte ta en bild eller två ikväll och lägga in före och efter. Vi är väl inga mäster hantverkare men lite färg, laminatgolv och några nya prylar kan göra susen.
  • Emma börjar se fram emot att börja på Bleket ett år för tidigt, och vips så har jag fått en halvvuxen liten kvinna i huset. Förnuftig och duktig! Kokar idag lunch till Anton och kompisen hemma själva!
  • Antons läsning och skrivning börjar ge sig, och nu är Habbo senaste flugan, där han sitter och läser och skriver och verkligen försöker! Var på möte på skolan och även fröken tycker att det börjar släppa. (Jag tror det är reflexterapin som börjar visa resultat!)
  • Narni löper på 6 dagen och är inte fläpp ännu!!!! Håll tummarna!!!
  • Narni löper (he he he ja, det gäller att smälta infot långsamt), det innebär ju att vi kan vara med på högretävlingen på klubben i april och även på Kungälv i april. Sen att det förmodligen går åt skogen är en annan sak, då har vi ju iallafall försökt!
  • Narni och jag körde elitprogrammet på TL utbildningen i tisdags och det gick rätt okej. Visserligen med belöningar, men ändå hyfsat. Krypet var hon lite hög bak plus att hon gick upp i vänstersvängen, men kära Fred hade ändå gett mej en 7,5 på elitklass om det vore på riktigt!
  • Ute är det snart vår och i går var det ljust när jag kom hem från jobbet i säkert en halvtimme!
  • Ikväll är det årsmöte på TJBK och mitt jobbmöte blev inställt (hurra hurra!!!) så jag kan gå på årsmötet!
Nå, det var dagens snabbt ihopkomna ljuspunkter.
Idag är bägaren halvfull istället för halvtom som den var häromdagen... Det gör en del på inställningen :-))

Ta vara på varandra // Kram Carina & Narni

1 kommentar:

ulrica sa...

Härligt att höra!!! Ja, tänk så mycket positivt det finns när man tänker efter. ;-)

Säg till bara om du har lite tid över någon dag att sitta och tjöta. :-)

Kram på dig!!