lördag 21 februari 2009

Ös-snö?

Ute vräker snön ner, håller tummarna för att det ligger tills i morron så att ungarna kan leka en stund. Dom har redan planerat hela morrondagen :-))

Idag har jag och Narni varit inne och tyckt synd om oss.
Njaaaa, jag har tyckt synd om mej och Narni har kommit och erbjudit sina gosedjur som tröst mellan nysatackerna... Har dragit på ont i halsen några dagar, men igårkväll poff! så bröt förkylningen (äntligen?) ut med frossa, nysatacker och snuva.. Efter en natt med knepiga drömmar, taggtråd i halsen och fjorton snytningar, och en lördag i Zombieland så börjar jag sakta vakna till liv. Tillfälligt kanske men ändå såpass så jag o Narni tog oss en sväng i ös-snön ute och det har nog snöat typ 1,5 dm... Och fortsätter vräka ner.

Anders tog med sig barnen upp på dammarna även idag, så dom har fått ännu en dag på skridskor. Emma hade kusinen på övernattning igår, och ikväll sover dom hos kusinen och istället har Anton sin bästis på nattis. Det gäller att få ihop alla viljor på en dag :-))

I morrn är det planerat att jag skall ut och visa ett lägrespår för Yvonne o Emma som skall vara spårläggare på kommande tävling, vi får väl se om dom vågar sig ut i snöovädret.. kanske rätt hopplöst att halka runt i snön.... hm... Nåväl, nu vi behöver ju inte snitsla iallafall!!

Annars är det stressat och pressat i vanlig ordning...
Hjärnan hänger inte riktigt med hela tiden. I går satte jag eld på en grytlapp i köket, lade min inköpta grillade fredagskyckling i nån annans korg på Ica, slarvade bort Anders i affären, ställde in oboypaketen i kylskåpet (igen), tog på mej en tröja bakofram (jo, det är sant, fick se lappen i spegeln på jobbet), körde fel på väg till skolan, och pratade baklänges vid ett flertal tillfällen... hm.... Får väl skylla på förkylningen?

Dagens bästaste bästaste nyhet är att Anna och Frank nu är uppflyttade i elitklass lydnad efter ett finfint lydnadsprogram i 3:an idag på Orust. Dessutom vann dom hela klassen! Äntligen! Om någon var värd uppflyttning efter allt slitande och harvande så var det Anna & Franken. Grattis!!

Ha det bra // Carina

2 kommentarer:

Anonym sa...

Nämen oj e du sjuk! Jäklars skit. Inget kul alls ju! Fasen snöar det så dant. Kommer det lagom hit till Öland imorgon då...å vill inte ha mera snö nu. Finns så det räcker tycker jag. Så jäklars tungt att plumsa i...Vad kul att det gick bra för Anna o Frank. Kommer ihåg henne sen lägret.. Gullig tjej..Frank..var han inte väldigt stor schäfer...
Massor med krya på dig kramar
Susanne o Cia

Anonym sa...

krya på dig snar är det lördag o då kan det inte vara kaos i huvudet,synd att narni löpte i lördags ni hadde bärgis också fått ett första pris,(det roliga var att se hur lugn anna var o att frank kände igen mig o inte behövde tänka på att skydda sin matte) men det kommer fler gg om inte wilda är frisk den 21/3 så vill dom att jag kommer dit då också, så vi får se, men då är väl du ute o flyger nån stan så klart.