torsdag 26 februari 2009

Eeeee hmmmmmm

Hallo!

Mellanlandar mitt lilla reaplan framför datorn medan jag väntar på att Anders och Anton kommer hem med middagen, just precis Mac Donalds Drive in. Har varit i Norge idag t.o.r på ett möte med jobbet och är något öm i röven efter allt bilåkande och sen stolsittande. Men men. Solen sken i Moss och det var ett bra möte, så då får man va glad.

Veckan har annars varit som vanligt helt otroligt hysterisk med uppbokat varenda minut. Förkylnignen har sakta avtagit, och i morgon skall jag verkligen försöka bryta mej loss från bojjorna och ta eftermiddagen i skogen med Narni.

I söndags räddade Yvonne och Vilja mej och Narni genom att föreslå lite hundbus! Yvonne hade ju med sig supermega kameran och lyckades få några coola bilder, surfa in på hennes blogg (se kanten) om ni vill se en halvgalen terv och en lika illa däran Rottis med studs.

På lördag är det examination av vårt gäng av rätt nervösa TL aspiranter, och man pluggar och pluggar men det är tveksamt ibland om det fastnat nåt eller vad man egentligen tror att man kan.. Huuuuuu... Håll tummarna för oss på lördag!

Fick även en utmaning av Yvonne, skönt med en utmaning när man vill uppdatera men har inget kul att skriva!

Regler:
- Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
- Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord eller ljug!
- Om personen som gjorde innan dig har ett namn som börjar med samma bokstav som ditt får du inte ge samma svar som han/hon gjort.
- Du får heller inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!
Lycka till!

01. Vad heter du? Carina
02. Ett ord på fyra bokstäver: Cykel
03. Flicknamn: Caroline
04. Pojknamn: Carl
05. Yrke: Cirkusdirektör
06. Färg: Citrus
07. Klädesplagg: Cardigan
08. Mat: Cocosbollar
09. Sak i badrummet: Citrondoftandetoamedel
10. Plats/stad: Casablanca
11. En orsak att vara sen: Cirkulationsplatsproblem
12. Något man skriker: Cykeljävel
13. Film: Cold Case
14. Något man dricker: Cola
15. Band: Charlie Norman band
16. Djur: .... Chimpans
17. Gatunamn: Champs Ellysses
18. Bil: Citroen
19. Sång: Corrina Corrina
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Caravan

Utmanar vidare:
Susanne & Cia
Erica & Tilda (man skall inte ge upp, jag vet ju att du läser:-))
och alla andra som har en blogg och som har lust på en utmaning att fylla sin blogg med :-)

Ehhhh... Huvet är kanske inte så fullt inkopplat för såna här övningar just idag :-)) Tror jag surfar runt och läser upp mej på alla bloggarna, istället, som jag missat hela veckan!

Hejsvejs // Carina

5 kommentarer:

ulrica sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
ulrica sa...

Hej

Förstår att det är fullt upp, men du vet var jag finns om du får en sån där liten lucka i ditt schema. ;-)

Hm.. funderar på utmaningen.. shit.. varför heter man Ulrica.. men vadå, men brukar anta utmaningar så det är väl bara att försöka.

Lycka till nu på lördag!!! Jag skall tänka på er. Då är det kalas hos David och jag träffar släkten.. ;-) Så frågan är vem som är mest nervös.. du eller jag.. haha.. nejdå. Imorgon åker vi till Malmö och kollar genrepet på melodifestivalen innan det bär av till Bromölla.. :-)

Anonym sa...

Kul med utmanin! :) Stackars mig och Ulle, vi har det jobbigt!
Är darrig inför i helgen.. Imorgon fick jag annat för mig jag som skulle sitta och gotta mig med bruksreglerna och hemmaövningen.. Ska till niverseum med Fredrik, Svärfar och Fredriks småsyrror... Är nog inte helt omöjligt att det blir lite käk och grejer heller... :/

Jo, det blev nåra bilder som blev lite roliga! Jag såg nu att om man trycker på dem får man upp dem att bli stora... HAha, den sista bilden är för rolig!

Krams!

Anonym sa...

Universeum ska det stå :)

Anonym sa...

Plötsligt händer det! =) Men inte så att jag skaffar en blogg men svara på din utmaning kan jag ju göra här! Fast det var sabla svårt, tycker ju e är en vanlig bokstav, blev väl måttligt bra!

01. Vad heter du? Erica
02. Ett ord på fyra bokstäver: Elda
03. Flicknamn: Ellen
04. Pojknamn: Erik
05. Yrke: Elingenjör
06. Färg: Ebenholtsvit
07. Klädesplagg: Enkelknäppt kofta? eskimåsko? godkänns någon av dem?
08. Mat: Entrecote
09. Sak i badrummet: Elektrisk tandborste
10. Plats/stad: Eskilstuna
11. En orsak att vara sen: Eldsvåda
12. Något man skriker: Emiil
13. Film: Erin Brockovich
14. Något man dricker: Elefantöl
15. Band: Electric banana band
16. Djur: Elefant
17. Gatunamn: Erik Dahlbergs gata
18. Bil: Edsel (vad gör man utan internet, det är visst ett bilmärke)
19. Sång: Ekorrn satt i grannen
20. Aktivitet med mer än en deltagare: Examination av tävlingsledarutbildning!

Kramkram erica