fredag 6 februari 2009

Slaskigt värre

I morse vaknade vi till en vit värld. Noll grader. Säkert 5-10 cm snö hade vi fått! Så lätt har aldrig ungarna studsat ur sängen och redan 20 över 7 tyckte dom att det var dax att åka till skolan :-)) Så dom hinner leka lite innan det är dax att börja.
Men säg den glädje som varar. Det var +1 när vi lämnade hemma, och sedan steg det stadigt uppåt. Jag fick åka och leverera en pulka i skolan och så gick dom väl man ur huse och åkte pulka alla barnen medan det fanns nåt att åka på. Men vilken fantastisk bil jag har!! I lo och lä stod folk och slirade och sladdade. He he he, inte min fina X-Trail inte då. Bara att tuffa på, 4 hjuldrift i uppförsbacken, nema problema. Med passaten hade jag fått backa mej ut i morse!
Men men, växthuseffekten är ju som bekant här, och ute regnar det och nästan allt är väck igen. Lite tragiskt, speciellt för barnens skull... Någon dag kunde det väl ändå ha legat tycker man.

Igår hade vi en sån där dag då man inte sätter sig på röven förrän det är läggdax och när man väl sätter sig så somnar man nästan sittande... Vi åkte direkt efter jobbet hela familjen till polisstationen i Stenungsund för att fixa mitt pass. Igen. När vi åkte till Las Palmas 2005 för att gifta oss i smyg, hade mitt pass gått ut så jag fick fixa nytt pass. I namnet Elonsson. Således gällde det passet i ca en vecka... Orkade inte mecka med det då, åkte till både Polen och Danmark med "fel" namn. Men så närmade sig Paris resan och resan var bokad i Mattsson... Personalen på Landvetter vågade inte lova att jag kom in i landet igen. Hm.. Det fick bli ett temporärt pass, snyggt rosa. 900 spänn och så fick jag lova att fixa ett riktigt när jag kom hem igen. Direkt. Nåja, direkt är ju alltid relativt, men eftersom vi skall på konferans till Filipinerna i mars så börjar det bli panik... Så sagt och gjort, in och fixa nytt pass som då kommer nästa vecka. Därefter bar det av till Floraklinken för att ta Twinrix och D-nåntingural mot magsjukor och sånt. Passade på att ta TBE sprutan med, när man ändå är igång. Även barnen fick varsin TBE, så att vi kan sova lungt på nätterna.. Vi har ju som bekant en hund som är överkänslig mot fästingmedel... Så då får man skydda sig lite extra..

Idag tog jag ledigt några timmar på eftermiddagen medan det var ljust och åkte hem och körde dammsugare och golvmopp. Shit vad skönt att få städat i dagsljus... Sen iväg till Ica, hem och skala potatis och snart skall vi ha lite fredagsmys med Kycklingfondue och klyftpotatis med lite olika såser och tilltugg som man kan stoppa i fonduegrytan. Mmmmums.

I morrn bär det av till Göteborgsavdelningen för att träna med träningskompisarna. Kul!

Ha det bra // Carina & Narni

Inga kommentarer: