lördag 16 juni 2007

Mera märgben!


Idag var det klubbmästerskap på TJBK.

Var inte säker på om jag skulle lägga platsen, och bestämde mej för att bestämma mej vid lottningen när jag ser vilka som får startnumren brevid. Sagt och gjort, jag drar nummer 11. Platsliggandet delas upp i tre delar och jag hamnar i grupp 2 på en kant. Kanon! Hundarna i gruppen verkar väldigt lydiga och vältrande så jag bestämmer mej för att lägga.

När jag står där och det har gått 1,5 minuter så kommer det en sädesärla trippande 2 meter från Narni och vippar mot henne med sin lilla svans så käckt... Narni börjar krypa mot sädesärlan och mitt hjärta stannar nästan... Skickade mentala bilder på brinnande små sädesärlor som blir kolbitar till både Narni och sädesärlan. Tiden är ute!!! Pust... Narni har då vridit sig en liten bit... Har ingen susen om betyget... Tia på tandvisningen det var ju bra...

När det var vår tur så fick jag bomma en kattmatsburk av Ulle (TACK!!!) för att tagga ner Narni lite. Hade jackan på mej och när vi värmde upp så gick hon och morrade och slet mej i jackan... Tog av jackan, kavlade upp ärmarna och stoppade kattmaten i fickan så lugnade hon sig lite, och så traskade vi in på plan.

Det kändes jättebra! Hon var glad hela tiden och gick inte ner sig någon gång. Jag fabblade till det vid apporteringen när tävlingsledaren räckte över apporten och Narni bestämde sej för att nosa på tävlingsledaren, men vi fixade till det. Vid inkallningen studsade hon mej i sidan så jag nästan tappade balansen, men jävlar vilken fart hon hade... Så det köper jag! Jag och Narni sprang av plan och hon fick hela kattmatsburken, kampleken och hela påsen med blodpudding! Vilken hund jag har!!
Inte ett enda betyg tittade jag på, så då hade man ju ingen susning som helst... Kompisarna sa att det hade gått bra, men man vågar ju aldrig ta ut några segrar i förskott längre...

När det var dax för prisutdelning så började dom bakifrån, och jag tänkte "snart kommer jag" hela tiden, ända tills förstaprisen började komma, då pendlade min idiot-hjärna med att tänka "å vad skönt, ett förstapris" till att tänka "tänk om dom har slarvat bort min lapp"... Så började betygen trilla över 170 , och sedan över 180 och så till sist kom vårt resultat!

184,5 poäng!!! Förstapris! Och dessutom blev vi klubbmästare på TJBK 2007!!! WOW!

Vilken dag! Halvt chockad faktiskt!! Hade ju inte ens tänkt lägga platsen!!!

Och lika roligt var att det var många många av dom andra i teamet som också gjorde kanonfina resultat med höga poäng. Tack skall ni ha alla mina goa klubbisar och kompisar!! Utan er hade det ju såklart inte gått!!

Så här såg mina betyg ut:
Platsliggande 9,5 (vrider sig = sädeslärla)
Tandvisning 10
Linförighet 9 (vp)
Läggande 10
Inkallande 8 (hoppar mot förarn)
Ställande 10
Apportering 8
Hopp över hinder 10
Helhet 8 (domarn har som policy att man inte skall få gratispoäng på helheten)

Narni fick såklart ett märgben när vi kom hem! Och jag sitter och har kramp kinderna, för munnen vill bara le hela tiden!

Kramar Carina & Narni

7 kommentarer:

Anonym sa...

Trodde du var sjuk när jag mötte dig i affären i eftermiddags...:0) *asg* Förstod inte HUR bra det hade gått först, eftersom du bara svarade "ja/nej" på mina frågor om tävlingen...
Än en gång - STORT GRATTIS!!!

Anonym sa...

Ännu en gång!!! GRATTIS!!!! Detta var ni verkligen värda. Det var sååååå snyggt. :-)

Anonym sa...

Snyggt kort!!

Idag fick Triton sitt andra LP i klass 1... så nu har jag anmält till klass två i augusti. :-) Det kanske är på tiden att börja träna då.

Anonym sa...

Jättejätte stort GRATTIS! Ni är suveränt duktiga, känns bra att det finns nerskrivet i siffror också! Inte bara tjat från träningskompisar! Nu är det bevisat ordentligt! =) Jag är jättejätteglad för eran skull! Njut av bucklan och pussa Narni!

kramkrma erica

Anonym sa...

Gratttis, vad kul att det gick så bra.
Synd att jag inte kunde närvara.
Ett jättestort grattis och som sagt krama NARNI

Anonym sa...

Jättegrattis!
Du är verkligen värd klubbmästartiteln efter allt slit!
Synd att jag inte hade möjlighet att komma och titta, men ni lär väl tävla fler gånger:)

Anonym sa...

Hej och tack för grattiset i min gästbok! Grattis själv, fick ju inte chans att se dig heller men det gick ju väldigt bra! Vi ses säkert fler gånger! Lycka till med träning och tävling!
Kram på dig/Carina & Morris