fredag 1 juni 2007

Fredag

Eftersom jag inte har nån hund att träna för tillfället så har jag passat på att vara duktig på andra saker, har klippt gräsmattan, klippt kanterna, betat av tvätthögen, kört ett gäng diskmaskiner, sorterat pappershögar i köket, städat ute och inne och läst 3-4 böcker...

Hade tänkt att plocka ut rimadylen idag, men efter överläggande med min personliga sjuksköterska Eva så får det vara kvar över helgen. Det bättrar sig långsamt, men det kvarstår en del knepigheter. Idag fick hon tillexempel spader på Eva. Efter att Eva varit här i en timme! Ser ut som om Eva helt plötsligt förvandlats till ett monster... Låg i bakdelen och skäller och backar. (Stirrar på ett speciellt sätt jag vill koppla ihop med en spattig häst som ser en plastpåse och spärrar upp vitögonen och vill fly för allt smör i småland vid minsta rörelse av plastpåsen...)

Om man säger att hjärnskakning = synrubbningar så skulle det förklara många av konstigheterna, och även att det tar så lång tid att bli som vanligt. Spökåldern, jovisst... kanske även skendräktig... men det här är något mer. Eller allt på en gång. Det hade ju varit min vanliga otur...

Ja, vi lär väl aldrig veta vad som hände... Och jag lovar sluta älta, bara hon blir frisk igen...

I morgon tänker jag åka och vara med på träningen, ensam. Det är sista team träningen för säsongen... Nästa vecka åker vi på träningsläger med teamet till Bengtsfors, och jag håller tummarna för att Narni är vid sina sinnens fulla bruk vid det laget... Iallafall så jag kan sitta och titta på...

Nix nu skall jag se på teve en stund!

Kramar Carina & Narni

Inga kommentarer: