onsdag 20 juni 2007

Snart midsommar!

Nu är husvagnen nästan fullpackad, bara lite detaljer som kvarstår. I morrn bär det av till Lidköping för att fira midsommar med Magnussons & Nordeviks. Kanonkul!

Lite huvudbry har jag för Mr Boris... Han har varit och slagits med nån katt (eller räv?) och igår fick jag åka till Camilla med honom, efter många om och men. Han passade nämligen på att smita ut med tratt och allt när Anton glömde stänga dörren! Så det blev kattjakt i skogen (liten men ändå massor av gömställen), och tillslut så hittade grannen honom!


Det blev lite operation och en drän-slang. Och tratt och pencillin. Hm... Vi som skall iväg... Inte kan vi lämna honom ensam (han brukar vara inne med två ton mat,vatten och kattlåda så här över några dagar. Vi planerade att helt enkelt ta med honom, han får väl bo i Glimmers bur där bak, och sedan får vi klampa runt med honom i en kattsele...

Som tur är så förbarmar sig Anders kompis Lennart över Boris, och lovar att se efter honom en gång om dagen under helgen! Vilken tur att man har såna vänner när det krisar! Dessutom är dom vana kattfolk, och klarar att ge honom hans pencillintablett utan problem...

Som ni ser så är både katt och hund välkomna i våran säng. Visst är det mysigt!

Har packat spårsele och lina, tror ni att jag får till ett spår? I annatfall har dom två kanonfina fotbollsplaner där man kan träna, så jag får väl köra lite rutor om jag inte får till nåt spår... Blir det ösregn som det ser ut på teven, så tror jag att jag hellre läser den senaste Läckbergaren som jag köpte på Arnes förut! He he he

Ha en riktigt trevlig MIDSOMMAR allihop!
Kramar Carina & Narni & Mfl

3 kommentarer:

Anonym sa...

JAAAA... Nu bär det snart av. Håkan packar in det sista i vagnen nu.

Skönt för Boris att han kan vara hemma och ta det lugnt. ;-) Även om han är mysig och jag gärna gosat lite med honom. *ler*

Jag har också med mig träningsgrejer... koner, sele och lina, m.m. Tyvärr så verkar det ju som att en bok passar bättre över helgen med allt regn som de har visat. :-( Men med så trevlig sällskap så vad betyder lite regn?

Kramar... vi ses!

Anonym sa...

Lite sent av olika anledningar...

GRATTIS GRATTIS GRATTIS till 1:a priset och klubbmästartitlen!!! Ni är duktiga och vi är stolta och malliga :)

Hoppas ni får en skön och avkopplande midsommarhelg!

Kramar i massor från Linda

Anonym sa...

Hej, hittade hit via kennel Cousins sida...:) Kul att surfa omkring på en sajt man inte sett förr! Läste om Vimse, usch så sorgligt...:( Jag kände Honey Girl för många år sen, mkt trevlig hund!!! LYCKA TILL med den nya förmågan!!!

Mvh Karin Andersson
www.eternity.se