torsdag 13 mars 2008

Planering och simhall

Det är ju bara att inse att det här med planering är bra, men ibland skiter det sig markant...

Förra veckan var Anton kanonförkyld och hemma från skolan.. Jag blev förkyld på onsdagen och har varit sen dess... känns som man har en ostkupa på huvet och går i sirap... Måndag morgon vaknar barnen med utslag på halsarna, Emma är värst. Ser ut som Röda hund ungefär... Vårdcentralen kliar sig i huvet. Kanske en rekation på virus? Båda barnen landar på mitt jobb, där jag och min förkylning slåss om vem som skall få bestämma över mig. Humöret på topp.

Nästa morgon börjar med Anton kräks och så är denna veckans planering ett minne blott... Alla möten och bokade tider får bokas om till veckan efter påsklovet (som kommer bli en jobbig vecka)...

Emma blir illamående strax därefter, och jag kämpar på med förkylningen som inte bestämt sig för att gå över i magsjuka eller bara fortsätta gå mej på hjärnan... Igår ser vi tillfälligt ljuset i tunneln, barnen piggnar till och orkar spela lite playstation, men ack vad vi bedrog oss... På kvällen börjar Emma få ont i magen och kräktes sen hela kvällen och halva natten, och idag har Anton börjat om på ny kula.

Idag är första dagen jag känner mej någorlunda människa och har satt igång operation ordentlig sanering av hela huset... Beväpnade med allehanda kemikalier och annat har jag förklarat krig med bacillerna... Klorinflaskan har fått bekänna färg och är numera nästan tom och hela huset luktar simhall... Måste få stopp på dessa jädra virusar och baciller! Det är ju ingen ände på detta!
Pratade med en mamma till en av Emmas klasskompisar igårkväll som jobbar inom äldrevården, och hon berättade om magsjukan som tydligen härjat med dom gamla runt på Tjörn... Så man får vara glad för att man ändå är frisk till vardags och inte gammal och inte kan komma ur sin säng när man mår illa och kräks...

Hejsvejs från hospitalet som luktar simhall

1 kommentar:

Anonym sa...

Uuuuuhh!!
Och jag klagar över ett baran med feber och hosta. Det finns inget värre än magsjuka. Krya på Er och det snabbt!!!!!!!!
Hälsningar från Stockholm/Huddinge Åsa/Ganto