torsdag 6 mars 2008

Torsdag

Blev lite trött på mitt gnäll inlägg, så jag får nog skriva ihop nåt annat!

Sen sist har ekorrhjulet snurrat ungefär 15000 varv, så det är som vanligt ;-))
Vi har däremot ett riktigt ekorrhjul, nåja hamsterhjul, sedan i fredags, när Emma äntligen fick köpt sina två dvärgisar Musse & Mimmi. Hon vill starta uppfödning av dvärgisar, men det är visst inte helt enkelt att det blir några ungar... Vi får väl se. Risken blir väl att vi har tjugo hamstrar om någon månad, men då får vi väl annonsera på blocket... Vi har två burar utifall den händelse att det blir väldigt kärvänligt...

Anton önskar sig salamandrar, men det är nog inte helt lätt att få tag i. Vi hade ju en skäggagam, men skit vilket slit (fniss, det rimmade ju)... Never again. Det blev ju jag som blev förste terrarieskötare & syrsodlare. Nejtack, jag tränar nog hellre hund!
Salamandrar är ju "grodor" och äter daggmask och det kan Anton fiska upp i komposten själv, så det blir inte samma sak... Plus att det räcker med ett akvarium och en spotligt..

Var på återbesök hos Napprisen och fick återigen en 6-7 nålar (AJJJJJJJ!). Lite snett och lite stelt här och där, och långt ifrån färdig hos Mr Napprapat... Vaden var fortfarande tjock och foten var i sitt esse, iskall och ont i leden. Han fick en snilleblixt och ställde mej på en ljuslåda som visar kontaktyan på fötterna med marken, och fick se att foten/hälen drar sig inåt åt höger, troligen på grund av mitt gamla benbrott, varpå hela underbenet kompenserar. WOW! Äntligen en bra förklaring! Och enligt honom så räcker det med ett par inlägg som stöttar upp högerfoten så att den inte vrider sig när jag trampar ner, så kommer troligen fotontet att försvinna... Peppar peppar peppar... Det roligaste med detta är att första gången jag berättade för Eva om foten så sa hon direkt - åk och fixa ett sånt där special inlägg, det gör susen!!! Istället tog jag rundan om läkarkåren, röntgen och sjukgymnastik.. Alvedon och zonsalva, va... Hjälper nog dåligt mot en sned led...

Och Narnis lilla bit på trampdynan skrumpnade ihop tillslut och ramlade av (jag försökte få den att växa fast igen till att börja med). Nu ser det jättefint ut och är nästan helt läkt.

Nåväl, ett steg fram och ett back. Anders förkylning ärvde jag såklart och den brakade in i förrgår med ont i halsen och huvet... Och om jag sov dåligt innan, så var natten som gick ett skämt... Vaknade nog 20 gånger... Anton har också varit dålig, men jag har varit tvungen att jobba ändå, så den stackarn har fått vara hemma rätt mycket själv... Vi försöker flexa och turas om, men det är helt hopplöst... Man skulle haft en klon... Som kunde vara på jobbet medan jag försöker vara mamma i lugn och ro... Den idioten som uppfann dubbelarbetande mammor på 70-80 talet när det nu var, skulle haft en smäll på truten... Nu sliter vi ut oss innan 40, så är vi garanterat döda innan 65 och så har staten sparat en slant... Smart va.

Nu trillade Emma in genom dörren efter kvällens teater och är slutkörd och lycklig. Det är verkligen rätt grej för henne! Kul! Ridandet har liksom gått på halvfart en tid, tills att vi bestämde oss för att ta ett uppehåll. Och sen har hon inte nämnt ridning EN ENDA GÅNG... Där ser man...

Nä, dags att runda av tror jag..

Hejsvejs // Carina

Inga kommentarer: