lördag 29 mars 2008

Vår?

Jepp, nu är våren här. Regnet strilar ner, 3-4 grader plus och slask. Åkte till klubben för att träna lite påsläpp. Fick hjälp av Hélena att lägga ett icke förarpåsläpp (TACK!) och lade två själv. Frolic i spridda skurar i spåren, en vinkel och föremål som slut.
Det verkar vara en bra taktik, farten har sänkt sig och Narni tar mindre utflykter. I en sidvindsvinkel fick hon lite jobbigt, men löste det så småningom själv.
I ett av spåren hade jag lagt för mycket frolic, och då blev det istället snigelfart. Lagom är bäst helt enkelt. Så nästa spår tänkte jag köra frolic efter 10-20 meter och sen nån gång ibland, och i slutet en pinne eller leksak.
Har lyckats komma med på två lägrespår på samma dag! Alingsås och Kungälv. På Bollebygd står jag som 7:e reserv, så det är nog inte så stor chans att komma med...
Först blir man bortlottat från dom få tävlingarna som fanns i höstas, och sen kommer man med på två tävlingar på raken - och så på samma dag. Typiskt.

Hemma har Anders startat nytt projekt, att försöka få till en grovingång i gamla bastun... Vi får väl se hur det projektet avlöper...

Emmas hamsterungar växer och frodas och snart är det dax för leverans. En skall vi spara, en kanonfin hanne med lite ovanlig teckning.. Det blir väl antagligen zoobutiken i Wallhamn som får ta emot, även om Emma nog helst hade behållt dom allihop, eller sålt till nån kompis...

Anton har haft en kompis på övernattning, och just nu sitter dom i ett hav med Lego och har byggt en väldigt komplicerad och invecklad legostad som täcker större delen av Antons rum... Undra hur man skall få dom att städa undan detta... Hm...

Nix pix, nu är det dax att återgå till min kompis tvättstugan...
I morgon skall jag på privatträning för Mette Klavenes tillsammans me d Eva, det skall bli jättekul! Håller tummarna för uppehåll...

Hejsvejs // Carina

1 kommentar:

Yvonne o Vilja sa...

Åh så kul med Mette-träning! Hur gick det???

Typiskt med tävlingarna... men du skall se att du blir uppflyttad och då gör det inget!! Jag håller mina tummar på det!

Är så sugen nu efter helgen att spåra och greja... man blir så motiverad! KUL!

Vi ses! Kram