onsdag 5 september 2007

Höfter och sånt

I förra veckan var vi och gjorde HD och AD röntgen och idag kom resultatet ut på SKK hunddata. Höfter B och Armbågar UA. Hm.... Jag vet att B är godkänt, men ändå så ville man ju haft A... Samtidigt så spelar det ju ingen roll i tävlingssammanhang, och jag tror inte jag är av uppfödarkvalite med allt vad det innebär, så shit the same.... Men ändå... Hm... Funderar på om det faktum att veterinären fick ge henne en extra dos för att ligga stilla kan ha påverkat så att nån av lederna blev slappa... Vi får väl se om det framgår från pappret som kanske dimper ner i brevlådan vilkendagsomhelst..
Uppfödarn blev i allafall själaglad och gratulerade till 0/0 höfter och armbågar enligt deras sätt att räkna.. Hm...? Kanske är det jag som har för höga krav som vanligt...

Annars är dagarna på tok för korta. Igår hade vi en sån där dag... Anton gick med en kompis hem, och skulle gå till mormor vid 17:30 så att den delen hade vi klart. Gick från jobbet vid 15:40 för att hinna hem och rafsa ihop prylar inför kvällen. Iväg till Emmas ridning som är flyttad från onsdagar till tisdagar 16:30 där hon och en kompis är uppflyttade till en duktigare grupp. Med andan i halsen får vi på sadel och träns i ett huj och ändå är vi nån minut sena till skrittandet. Inser att jag får gå ännu tidigare nästa tisdag.. Ridningen är slut vid 17:20 ungefär, iväg till klubben där vi äter varsin en micrad Billys pizza jag och Emma. Sen börjar Ung med Hund 18:00 och håller på till 20:00 och därefter knallar jag och Ulle ner till tävlingssektorns möte, och Emma och WIlma rastar hundarna en stund. Mötet varar till strax efter 21 och det dåliga samvetet gnager över att läggdax är passerat... Men som tur var har min ängel till mor packat Anton i bilen och åkt hem och stoppat honom i säng så han sov som en stock.. Pust... Emma är ju lite större och klarar bättre en sen kväll än vad han gör...

Om man ser till själva aktiviteterna så var det en ENORM skillnad på att åka häst som i den förra gruppen och på att RIDA och kontrollera hästen i denna gruppen. Jisses vad dom fick jobba tjejjerna! Ingen pardon utan galopp, hoppning, olika hinder i olika riktningar, och kontroll i rask takt i 45 minuter. Emma klarade det galant! Jag blev lite nervös när jag fick se hindren och tänkte att nu är det slut på ridandet för Emmas del, men hon tittade inte ens åt mitt håll utan bara tog tag i manen och gav sej av över hindrena! WOW! Och sken som en sol! Shit vad häftigt.

Och likadant på klubben rundade hon Narnia helt okej, om än lite nonchalat i sällskap med alla stora barn (och behöva ha sin skämmiga mamma som instruktör!!), och Narnia stannade hos henne NÄSTAN hela tiden! Ett par gånger kom hon till mej, och en gång drog hon en repa med en Sheltiekille, men verkligen över förväntan!

Ikväll har jag föresatt mej att träna på klubben, och försöker få tider, middag och läxor att stämma så att barnen kan åka med till klubben en timme eller så medan jag tränar. Känns inte bra att lämna dom hemma ensamma på kvällen.. På dagen är helt okej några timmar, eller vid 17-18 tiden, men efter 18 är det något som tar emot inombords ännu... Kanske om något år...

Vi får väl se hur länge Malmötiden skall vara... Kanske ett par veckor till, kanske ett halvår till (!)... Alltid kul med framförhållning...

Hopp och hej från mej // Carina

Inga kommentarer: