onsdag 26 september 2007

Onsdag

Känner att bloggen har en tendens att upprepa sig en aning nu när man trillat in i dom vanliga rutinerna igen, men ändå måste det ju finnas nåt nytt att skriva... hm...

Jodå. Igår galopperade Emma flera varv! Och sken som en sol! Inte bara fem sex galoppsprång för att sedan bromsa in igen, utan tvärt om så gasade hon på, och när Oliver ville sakta av, så gasade hon på igen! Gissa om det var en stolt mamma som stod och hejjade på!

Därefter bar det av till TJBK för Ung-med-hund kursen. Fick till en kort träning till Narni innan det var Emmas tur att ta över. Upptäckte att jag måste backa i ruta-träningen lite granna för att befästa hittta-mitten beteendet lite granna utan targeten. Måste dessutom belöna bakom rutan för att inte Narni skall gå för grunt i rutan utan hellre välja att ställa sig och vänta i rutan på klick eller boll bakom. Så flytta fram till 10 meter avstånd och köra bollkast över Narni när hon hittar mitten, så får vi se hur det funkar.
Gjorde ju ett specialarbete med Glimmer i ämnet "rutan" på lärarutbildningen, och det är bra att läsa igenom då och då så att man inte glömmer bort någon del av beteendekedjan..

Ungarna på Ung-Med-Hund är fantastiskt duktiga, hoppas dom fortsätter att träna även efter att kursen är slut! Man kunde önska att vi hade något mer att erbjuda alla dessa amtiösa barn, men det är väldigt svårt att få till något vettigt... Agilitysektorn har dragit sin sista suck på klubben, och det finns ingen ungdomssektor... Och ingen Hundungdom.. Det är inte lätt att vara ungdom på TJBK, det är klart... Kanske kan dom uppskatta den nya rallylydnaden, om man kan sälja in konceptet hos dom..

Har planerat att träna en stund till i kväll, vi får väl se hur det blir med det! Behöver träna plats, plats och plats...

Tjing // Carina & Narni

1 kommentar:

Anonym sa...

Hejsan! Här sitter jag "rakt upp och ner" med virus på balansnerven... Känner mig som en sjöman på det sju haven.... Fick så vackert ta mig hem från jobbet idag - via vårdcentralen...den där goa lokalen nästan mitt på Tjörn-du-vet...!!!
Eftersom jag inte kan göra annat än att hålla huvet rakt så passade jag på att surfa lite.

Tror faktiskt på Rally för ungdommar i klubben!! Svårt att förmedla känslan, men jag är övertygad om att vi kan få ungdomarna att köpa detta! När tom Kjell (iof ingen ungdom)säger att det ser "kul" och -"lagom svårt ut", och kan tänka sig att pröva med Abbe (!) då är det något extra!!!
Ha det jättebra och var rädd om Dig!
Vi hörs!
Kram!