söndag 9 september 2007

Hård helg

Så var det söndag eftermiddag och jag är helt slut. Bra väder kan vara väldigt tröttande!

På fredagkvällen var det födelsedagskaffe hos brorsan och där grundade jag ordentligt med smörgåstårta ;-))... Vid 21tiden kom Anders hem från Malmö över helgen.

Lördag, barnen cyklade kors och tvärs till kompisar och då passade jag och Anders på att köra vi hårt i trädgården. Vi rensade trädgården från gammalt skrot, trasiga leksaker och annat smått och gått, klippte gräset både i trädgården och ut mot vägen, rensade grusgången från ogräs, och klippte kanterna. Vi tömde poolen och vek ihop alla tillbehören och stuvade dessa på sin vinterplats. Inomhus körde vi en skrotvända också och fick ihop en stor säck och en hel byrå (Antons) som fick åka till tippen. Hela flaket på den blå lastbilen blev fullt med all möjlig dynga.
Därefter en sväng till affären i trädgårdskläderna och sen hem och ramla ihop i soffan...

Söndag, upp tidigt som attans, och var på klubben 8:45. Lade spår (700m i ottan = genomsvett) till Narni och sedan började några av teamarna, som redan kommit till träningen att kratta spökängen. När blåsorna satte in så avlöstes vi av nya friska krafter som kom vid 10:00. Sedan körde vi i Bruksgruppen igenom hundarna i gruppen, alla utom Narni som behövde ta sitt spår först. Spåret gick sådär... Hade lagt det i risig terräng och gjort en del fulingar för att få Narni att vara mer rädd om sitt spår... Hon gick på alla luringarna, men lärde sig väl förhoppningsvis något på det... En pinne gick hon över, men dom andra 6 prylarna hittade hon. Det blir nog bra när det är färdigt, hon är inte så gammal ännu ju...
Tillbaka på klubben, återigen svettig som få, och körde lydnaden, och idag kändes det riktigt bra. Lite hög i krypet tydligen, så jag får väl träna lite mer på att krypa efter aktivitet, men hon var aldrig uppe.. Sedan körde vi plats och gömde oss bakom en buske, Eva var platsvakt.. Narni satte sig FEM gånger... Hm... Nåja, det är bara att traggla på! In med hundarna i bilen och så tog vi fikapaus en stund... Egentligen för tidigt i min smak, men det passade i planeringen...
Några hurtfriska teamare tog krattorna på ännu en omgång, men jag hade rutan och språngmarsch kvar att träna så vi gick till grusplan för att få lite omväxling i miljön... Narni var precis lagom landad efter både spåret och lydnaden så att jag kunde träna språngmarsch utan att hon gick i skall... Det blev rätt bra faktiskt...
Sen hade vi ett spontant inför-HUS möte en stund och därefter körde jag hem, och flyttade på en halv rabatt, innan min kropp sa STOPP... Efter en stund i vågrätt läge så är det bara att inse att jag behöver träna.. Shit vad tungt att köra skottkärra... Armarna är en meter långa...

Söndagsmiddagen idag får bli PIZZA... Pust.....

7 kommentarer:

Anonym sa...

Jisses, vilken söndag! Tur att dom inte infaller alltför ofta. En gång i veckan räcker gott och väl! =).

Visst, var det kul med biobiljetterna. Den ena är såld. Gick för 2 hotdogs. Min var gratis!

Helt ok att du lägger till blogglänken.

Kram

Susanne & Cia

Kerstin och Gouda sa...

Hej!
Tråkigt att det är så svårt att komma med på spår tävlingar.( och inte skulle det bli lättare om det blev som vissa på nordbelg vill att bruksraser skulle ha företräde för då får vi mindre med funktionärer till våra tävlingar)Det är därför som jag kommer att satsa på både spår och sök.
Ha de så bra.//Kerstin och Gouda.

Anonym sa...

Halloj!!
Tricky att få till livet med barn och hundträning när man är ensam. Jag vet!!!
Helt ok att lägga ut min blogg-länk.
Vi har haft lite otur men jag hoppas att Ganto snart är fit for fight igen. Men det tar på tränings motivationen att ha sjuka hundar.
Sköt om Er. Hoppas vi ses någon gång. Hör av dig om du är i krokarna av Stockholm.

Anonym sa...

Hoppas att det funkar nu.. har skrivit tidigare dagar, men det har inte fastnat något... eller så har du ett filter mot mig. Ha ha.

Jag förstår dig precis när det blir för mycket, men träningen känner jag stärker mig. Jag mår jättebra och blir piggare.

Däremot så när klockan ringde i söndags morse så ifrågasatte jag mitt egna psyke... är jag knäpp eller vad?! Går upp så tidigt när man har en ledig dag. Hm.

När är det tävling i Borås? Samtidigt så är inte Narnia så gammal. Det kommer ju en vår också... ;-)

Kram
Ulle

Anonym sa...

Japp, det funkade... Hurra!

Anonym sa...

Åsså orkar du blogga efter en sådan här helg...*suck* Hinner jag knappt med nuförtiden... Men det är ändå tur att vi har klubben där man faktiskt kan få koppla av allt hemma.
Må bra!

Anonym sa...

Hej!
Ni är mer än välkommen hit upp ich toka er tillsammans med oss när ni vill. Här uppe händer det alltid nått oplnerat och roligt på träningarna *asg*
Kiwan: bra att du håller koll på barna mina :)
Kramar från oss