söndag 16 september 2007

Rena snurren

Jaha... Nu har jag sett på alla tråkiga teveserier som finns, surfat på hemsidor och tittat på SM filmerna, och all möjlig dynga i snart en vecka. I söndags fick jag snurren, kan man säga... På söndagsmorgonen fick jag en liten föraning när jag var ute och lade spår till Narni. Rätt var det är snurrar det till och jag blev rätt skraj faktiskt, siktade in mej på ett mossigt parti ifall jag skulle trilla ihop. Läskigt. Efter en liten stund gick det över och sen var det lungt resten av dan. På kvällen gick musten totalt ur mej och jag fick gå och lägga mej. Och på måndag förmiddag fick jag gå hem från jobbet. Trött som bara den, tryck över pannan och snurrig. Och så har hela veckan gått förbi. Eftersom jag har varit ensam med barnen, så kan man ju inte bara lägga sig, utan det har varit både ridning och hundkurs och några turer till Ica (man får hålla sig nära hyllorna så man har nåt att ta tag i...). Har även måst gå till jobbet 3-4 gånger för att lösa dom mest akuta grejjerna.

Lite lite hosta, lite lite snuva och bara några streck höjd temp...?? Känns som om man har feber, hettar i ansiktet och i kroppen men tempen bara några grader över normalt... Sover 3-4 timmar varje dag?? Gå upp klockan 6:30,upp och iväg med barnen, tillbaka i sängen och sover till 12? Vad är det för konstig sjuka?? Det värsta är ju att det inte var så länge sen jag var sån här sist, och då kan man ju börja fundera... Ämnesomsättningen, Borelia, diabetes, nån brist av nåt slag, problem med balansnerven, psykisk stress (vågar inte tänka den sista tanken ut)... Av att surfa på läkarsidor (sökte på yrsel) gör ju ingen speciellt mycket lugnare...

Försökte få en läkartid i veckan... Mmmmm. Kanske har du fått en virus? (Ja, det hoppas vi ju). Men kommer samma virus med ett par månaders mellanrum tillbaka igen och igen? Sköterskan rabblar upp lite prover hon tycker man skall ta och meddelar att läkarn skall skicka ett brev på posten med en tid för provtagning och sånt... Postat den 11.. idag är det den 16:e och inte en skymt av nåt brev från vårdcentralen...

Nå, Anders har varit hemma i helgen så jag har vilat mej rätt bra. Ikväll åker han till Malmö igen... Vi får väl se hur det går i morrn, måste gå och jobba en stund iallafall... Pust.
Bläääääääääää

1 kommentar:

Anonym sa...

Stackare!!

Tycker mig känna igen symtomen! Låter som din sista fundering!

Hoppas du blir bättre!

Kram

Susanne