onsdag 12 september 2007

Tisdag...

Tänkte förgylla bloggen med lite bilder från gårdagens ridning... Tisdagar är numera en spännande dag med både ridning och hundkurs för Emma... Ridningen blev flyttad lite hals över huvud från nybörjargruppen till en mer erfaren grupp, och det var bara att gilla läget att vi under en period framöver fick dubbla aktiviteter... Men det har peppar-peppar gått bra, och Emma orkade med både ridning och hundkurs... Trots det obehagliga i att ha sin tjöt-mamma som instruktör på hundkursen. Piiiiiiinigt...

Milly heter hästen, och hon är verkligen världens snällaste ponny... Kanske lite lat, men inget som ett bra tillbehör som ett litet spö kan råda bot på...

Fix färdig. Nu väntar vi på att alla skall ge sig iväg och rida ut i höstsolen!

Medan tjejjerna var ute och red på ridvägarna runt Valsäng (dom har ordnat jättefina ridstigar som är inhängnade och trafiksäkra), så tog jag ut Narni och vi gick runt och kikade på hästarna och hälsade på folk. Narni lyckades få tag i lite gosigt hästbajs att tugga på, men annars var hon lugn som en filbunke fast hade gärna sprungit med när tjejjerna tränade galopp ute i paddocken efter uteridningen...

Åter till soffan och kurera min jobbiga virus med feber och huvudvärk...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tjingeling!
Ja kanske det är en norrlänsk specialité *ler*
Hur som haver så tror jag hon spänner två koppel i halsbandet, remmarna sen under frambenen. Hmmm låter det rätt?? Ja jag tror det å sen så spårar dom och direkt han lyfter nosen el vill gå i sidled så stannar hon och väntar ut honom, när han sätter ner snoken så går dom vidare.... Belöningen blir att sätta ner snoken samt godis/ apporter i spåret.
Han hade fattat galoppen jätte fort, min lilla prins och Åsa var jätte nöjd med hans arbetssätt.
Förstår du min förklaring ( vet inte om jag gör det själv ) :) Jag ska höra med min handler om jag fattat det rätt....
kramalikram på er från oss

Anonym sa...

Stackare! Krya på dig!

Tack för all hjälp igår. Och Emma verkar ju fixa aktiviteterna bra. Samtidigt så är det också ganska skönt att ha det på samma dag. Tänk på att det har blivit en annan dag som är "ledig" hm... eller...?! Ha ha

Fina kort på Emma och hästarna. Wilma har ridit idag när jag var på tävlingskurs. Nu börjar fjärren lossna lite... kanske kan vi få bukt på det till nästa vecka.

Kram
Ulle

Anonym sa...

Krya på dig. Vet hur det känns:-)
Mamma krävde alltid att vi var tvugna att gå till skolan om vi skulle göra det kuliga på kvällarna. Ingen skola- inga hästar på kvällen.
Och det sitter i. Har jobbat idag trots förkylning och feber. Så man kan åka till klubben och kursen med gott samvete. Nu ska jag ta en kopp te och få upp värmen lite innan jag kryper sängen.