onsdag 19 september 2007

Min naprapat är bäst....

Jaha, efter en tur till naprapaten i går är jag numera bland dom levandes skara igen! Wow! Lite yrsel kvarstår, och det känns som jag blivit överkörd av en ångvält, men oj vilken skillnad! Riktigt skönt att ha ont när man vet att det är på rätt väg, och att yrseln har en orsak!

Hade mycket riktigt en inflammation på G i nacken och mina två "fel" i nacke + höft samarbetar om att vrida hela ryggraden... Svullen från nacken ner till höften... Konstigt nog har jag inte märkt av det denna gången rent fysiskt förutom yrseln nu senaste veckorna. Förra gången hade jag ju nackspärr, och då kan man ju ana att yrseln har med det att göra, men denna gången har det liksom smugit sig på mej...

Och lite vänligt ovett fick jag... Och påpekande om att jag bär för tunga Icakassar, använder höger arm för mycket, vrider kroppen åt höger när jag sitter, och lutar mej på höger höft när jag står... Han är en sån vänlig själ min naprapat... Jag hade ju varit urled trött på folk som inte har vett på att ändra sitt beteende utan återvänder ideligen... Fast det är ju hans levebröd... Hm... Nåja, nu blir det veckobesök igen ett par månader framåt, och sen är det bara för mej inte låta besöken rinna ut i sanden och bli bortprioriterade...

Läkarbesöket då? He he he... En historia för sig. Svensk sjukvård i ett nötskal... IMORGON skall jag och ta prover... Nåväl, har jag kommit såhär långt på bara TVÅ veckor, så skall dom baskemej få ta proverna... Det kan ju vara så att det är fler saker som samverkar, så nu skall jag en gång för alla gå till botten med detta...

Lägretävlingen då? Jodå... IDAG fick jag tag i en tant på Borås BK som var vänlig att i sin tur leta upp en annan som visste något om tävlingen. Och jag fanns inte med på tävlandelistan och inte på reservlistan, och följaktligen blivit bortlottad... Plus att dom skickat ut brev för över en vecka sen (!)...

Hur kan två brev försvinna till min adress under en period på ca 5-6 agar? Inget brev från vårdcentralen, och inget brev om bortlottning...? Vad är det då mer som inte har landat i min brevlåda?? Snart dimper det väl ner en räcka påminnelser på allehanda fakturor som försvunnit i samma veva??

Idag har jag varit och tränat på TJBK och det var helt underbart. Härligt att vara tillbaka i gänget igen och ha en hund som bara säger -Javisst!! Körde ruta, inkallning, framåt, sakta, höger-vänster apport, metallen och vittring. Avslutade med 10 minuter plats brevid Frank med störning av allehanda hudnar och människor! Narni satte sej ett par gånger och jag fick lägga tillbaka henne igen. Kanonbra träning..

Efteråt fick Narni och Frank springa en stund och så är kvällsrastningen fixad också!

Barnen är ikväll med mormor på Cirkus!! Kanonkul! Hon har tagit alla barnbarnen med sig och har säkert i skrivande stund fullt upp...

Hejsvejs från oss
Carina & Narni

1 kommentar:

Kerstin och Gouda sa...

Hej!
Vad skönt att du mår bättre, var rädd om din kropp och lyssna på kroppens singnaler. sköt om dej.
//Kerstin o Gouda.