måndag 9 april 2007

Magsjuka??

Inatt har jag sovit en halvtimme i taget... Mellan Antons kräk och diarreattacker... Det började vid halv tolv med att han spydde ner hela sängen, och massa kläder som låg nedanför sängen. Efter att ha bytt sängkläder och tvättat av både Anton, golv, toalett och spann så gick det en halvtimme till nästa omgång. Trodde det var allt påskgodis som mer eller mindre kom ut genom öronen i gårkväll... Och sen gick en timme, då kom det båda vägar... Då börjar man ju fundera på riktig magsjuka...

Ner och hämta den danska hushållsspriten och sanera allt en gång till. Sedan har vi hållt på så hela natten... Stackars Anton. Nu ligger han i soffan och sover. Vi andra har tuggat vitpepparkorn och dricker vatten. Anton har mest fått saft, men efter att ha pratat med Martina i telefon och fått en fundering om gårdagens tur till salamanderdammen, och eventuella bakterier därifrån, så har jag även gett honom saftkräm kokt på potatismjöl.
Potatismjölet skall suga upp bakterier och sånt sägs det, klumpa i hop det så att kroppen kan bli av med det... Värt ett försök... Så nu sover Anton och så får vi se vad som händer...

Det värsta är ju att i morgon skall mina goa Allmänlydnadsinstruktörsaspiranter ta ut mej på bus... Hela dagen från 05:45 till sena kvällen.... Tänk om jag blir magsjuk på utflykten!!!
Och inte vet jag vad dom hittat på :-))
Ledtrådarna är att jag skall packa varma kläder, finkläder, handuk och baddräkt (!!!!)...

Håll tummarna för att jag inte blir magsjuk!!! Rapport om morgondagen kommer, om jag överlever ;-O

Hejsvejs Carina

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hejsan!!

Vilken härlig helg ni verkar haft... fram tills igår kväll. Stackars Anton. Inte kul med magsjukan. Jag hoppas det var allt godis som behövde komma ut. ;-)

Ett stort tack till Anders för hjälpen igår!! Nu har vi vatten igen. Man blir väldigt handikappad utan det. :-( Vilka vänner vi har!!

Var det igår eller idag som de skall ta ut dig? Jag är helt säker på att du får en upplevelse för livet!

Mångar kramar från Ulle

Anonym sa...

Stackars Anton. Hoppas att han mår bättre idag.
Vad nyfiken man blir! Vad har de dragit iväg dig på? Jag hörde en del planer för ett tag sedan... Skriv så snart du kan och berätta.

Gunilla

Anonym sa...

Värre än möhippa låter det som... speciellt efter den natten du haft! Håller tummarna för allt! Du kan behöva något uppmuntrande!
Kram!

Anonym sa...

Blev det bra??????? Värt lite ångest över badkläderna :o) Ett minne för livet och "möhippan" kunde nog inte blivit trevligare.... Riktigt avundsjuk - varför packade du inte ner mig istället för blåsan???
Kramar