torsdag 12 april 2007

Utmanad!

Jag har blivit utmanad av Susanne http://svecia.blogspot.com/ ......

"Skriv 6 underliga/egendomliga saker om dig själv. Bloggare som blir "tagna" ska skriva 6 saker om sig själv och samtidigt ange reglerna för spelet. Välj sedan 6 nya bloggare som blir utmanade!"

Hm....

1. Jag har telefonskräck. Det visste ni inte va.... Men det är sant, jag får ont i magen när det ringer, som om det vore den lede som ringer. En effekt tror jag av den tiden (2001-2003) då jag hade hand om kursanmälningar på telefon och epost, och utskick till ca 150 kursare varje termin, var ordförande, kursledare, ansvarig för HUS och kontakt med kursledarna, och mycket annat på klubben. På samma gång. Dessutom hade vi under dom åren en jobbig period på jobbet med många tråkiga telefonsamtal... Kallas väl för klassisk betingning va!?

2. Jag har tagit dykarcertifikat i 4 gradigt vatten i januari utanför Skärhamn. Jääääävligt kallt när man på uppdyket skulle ta av sig cyklopet, fylla det med vatten och sedan tömma det igen. På tio meters djup... Dyker inte numera eftersom jag är rädd om mina barns mamma.

3. När jag fick Emma, så gick sköterskorna och hämtade gummistövlarna bakom skynket, eftersom det var en blodåder som brast och det skvalade blod. Två liter. Då var man inte så tuff...

4. Jag har haft två hundar som har dött knall och fall. Greta dog 2003 (9år) och Glimmer (5år) 2006 på samma sätt.

5. När min familj åkte till Gran Canaria 2005 så råkade vi komma precis mitt i ett väderfenomen med kyla som följd. Det hade inte varit så kallt på Kanarieöarna på 200 år, och på natten var det ner mot 7-8 grader... inomhus... eftersom det inte finns några element på hotellen på Kanarieöarna... Och vem sjutton tänkte på att packa vinterjackan!

6. Jag hatar att klä upp mej. Jag trivs bäst i träningskläder och kängor i skog och mark, gärna med familj, vänner eller ensam med hunden. Att gå ut på Stenungsbaden eller nåt liknande i och dansa är rena pesten....

Ja, det var 6 underligheter om mej... Nu skall jag se vilja jag skall utmana!! He he he!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Gomorron!
Hade ingen aning om att du inte tyckte om finkläder! =) Baddräkt glömde du!

Visste däremot inte att telefonskräcken var så stor! Men den kanske blir tystare nu då när åtminstone de som är inne och läser här vet om att du får ont i magen och så kan du ju till dem som ringer så där i förbi farten säga att du har en blogg som de kan gå in och läsa i! =) Fast det finns risk för att bli sms-trakaserad istället, men det är väl inte riktigt samma sak! =)

kramkram erica

Anonym sa...

Ha ha... kul att läsa... Betyder det att jag känner dig ganska väl eftersom jag kände till ALLA underliga och egendomliga saker om dig. ha ha

Telefonskräcken känner jag igen... undrar om den någonsin går ur eller om vi kommer få magkänslan hela livet. Det konstiga är att när mobilen ringer är det inte samma sak... för den har varit mer "privat" för mig.

Hoppas vi ses sedan och att Emma och Anton är friska nu.

Kramar

Axeva sa...

Ja du...... visste nog också det mesta. Kommer fram till att du inte bör skicka utmaningen till mig för fler idiotiska saker skall vi ju inte läsa om. Skicka den till någon trevlig prick med "mini" problem.
kramar!!!!