söndag 15 april 2007

Söndag

Både lördag och söndag har ängats åt Allmänlydnadsinstruktörsutbildningen. Inki Sjösten från Ronneby har varit hos oss och lördagen körde vi målbildsträning med Allm.aspiranterna samt några övriga kursledare. Söndagen ägnades åt spår och uppletande. Och vilket väder vi bjöds på! Helt otroligt skönt. Många glada skratt blandades med fördjupning i ämnet hundkunskap på olika områden. Och "mina" elever är ju helt underbara hela högen! Tycker själv att dom gör enorma framsteg och är skitdukiga, men så är jag ju något partisk ;-))

När jag kom hem idag, så ligger Anders och har fått magsjukan... Attsicken... Så om jag nu klarade förra rundan, så åker jag väl dit nu... Tur att jag klarade både Varghänget och Inkihelgen! Det får man vara tacksam för!

Narni har fått vara med hela helgen och det var inte något jag räknade med, så det blev en positiv överraskning, och vi fick med oss massor av matnyttigt! Många av målbildsgrejjerna har ju fallit i glömska, och nya tankar har tillkommit under Inkis bortvaro...

OCH STEGEN!!!!! I går tog Narni stegen för första gången sedan "nedfallet"!!! Yippeeee!!! För några veckor sedan trillade Narni emellan på stegen, slog sig och blev rädd såklart. Dessutom var stegen ranglig och det gjorde ju inte saken bättre. Efter att ha pallat upp den ordentligt så har vi börjat om på scratch och flyttat en fot i taget. Bokstavligen. Stel som en pinne och jag fick flytta tass för tass och belöna varje litet tramp. Och igår så släppte det! Och nu smiter hon till stegen och springer över själv (början till stegidiot säkert!)... Wow!! Skam den som ger sig!

Nix pix, nu är det duschning av motsträvig åttaåring som gälller!

Gokväll // Carina

1 kommentar:

Anonym sa...

Håller med en grymt bra helg! Vilket bra liv man har som kan göra så massa roliga saker! Gör inget om du blir magsjuk nu, hm för en gång skull så skulle det inte göra så mycket om kursen blir inställd på tisdag! =)

Kul att stegen funkar! =) Det är väl det där med att övervinna sina rädslor! När de väl gör det så växer de flera meter! Samma sak med människor kanske. Vi kanske ska upp till borgen och stupen lite oftare! =)

Kram erica som ska hålla föredrag på tisdag och bara har gjort massa andra kul saker än att förbereda det!