fredag 6 april 2007

Påskträning

Oj vad skönt att vara ledig! Vid 9 tiden körde jag upp till klubben och lade ett apellspår till Narni på en äng. Erica var också uppe med tuppen och på väg, så jag passade på att lägga ett till henne med i en del av skogen runt klubben där jag inte varit på väldigt länge. Tilda spårade som en klocka idag och tyckte det var skitkul. Jätteroligt att se eftersom att dom har haft problem med älgvittring i spåret, Tilda slutade spåra varje gång, eller spårade försiktigt med svansen ner och var väldigt vaksam.

Narnis spår gick sådär... Aktivitetsnivån var nog för hög vid påsläppet, och vinden låg snett bakifrån, vilket gjorde att hon slog och slarvade första sträckan. Första vinkeln var jobbig, men efter någon minuts snurrande, tog hon vinkeln klockrent rätt var det var och spårade sedan nästa sträcka jättefint. Sista vinkeln gick bra. Föremålen är inga problem utan hon tycker det är skitkul att hitta grejjer, och rusar in så jag nästan välter när hon kommer.

Lade ett spår till på ängen mittemot för att få en likadan vinkel, fast med vinden rätt i ryggen. Såklart vände vinden medan spåret låg, och vi fick samma vind som sist. Denna gången tog hon den efter en liten liten snurr, så kanske lärde hon sig något på den första, vem vet. Vi behöver nog bara träna mer och få lite mer rutin, så blir det säkert bra.

På klubben var det fler träningssugna, och vi körde lite lydnad efter spåren. Erica kommenderade mej, och sen byttes vi om. Narni gick helt okej idag, med lite hjälp. Dom stora bitarna vi behöver träna är framförgående, budföring, plats och hopp-sitt... Anna stackarn hade händerna fulla med Frank som är så kär i Narnia för närvarande. Han har inte koll riktigt på vem det är som luktar sååååååååååå gott, är det jag eller Narni eller min bil!? Stackarn, snacka om hjärnsläpp! Nå Franken, snart är det slutlöpt för ett tag framöver!

I morgon skall vi till Orust BK och få lite regler och tips från en domare som kommer och drillar oss i tävlingsteamet. Kul!

På kvällen bär det av till min mor (mormor) och barnen skall måla ägg och pyssla. Kanske lyckas vi hitta en påskevaga i år, om brandkåren har gett sitt tillstånd!

GLAD PÅSK!!!

1 kommentar:

Anonym sa...

GLAD PÅSK!
Verkade som en bra spårträning. Kul att ni får till det med träningstillfällen.
Fattar förstås inte vad du menar med att en av de stora bitarna i träning är framförgåendet??? Plättlätt sa du till mig och det var det ju...hmm.. fast du siktar väl förstås på 10:or även här.
Ursäkta att jag inte svarade på dina mail i veckan men från och med tisdagen så har jag legat med feber till och från. Jag tror inte att jag har upplevt en så sjuklig höst-vår som denna, måtte det dröja till nästa.
Tyvärr innebär det ju att jag måste avstå träningen i morgon.
Ha det så kul i morgon.
Gunilla