lördag 28 april 2007

Märgben!!!

Idag har jag och Narni varit och tävlat apellklass i spår på Orust BK. Dagen började med att jag körde fel (!)... Anlände 07:30 till Statoil i Henån och undrade i mitt stilla sinne vart alla var... Tittar på lappen... Statoil i Varekil skall det vara!!! Nåväl, det tog en kvart att köra dit, så ingen panik. Tur att man är ute i god tid...

Fick start nummer fem. När vi kommer fram till området där spår 5-8 skall ligga så blåser det ordentligt. Spår 5 ligger så att det blir motvind-sidvind-medvind. Jag går ut spåret och lägger pinnarna, glömmer att göra små kurvor i spåret istället för vinklar (min dumme flane), och går och grämer mej över det en stund. När det är dax för påsläpp så har vinden vridit sig så att vi fått sidvind-medvind-sidvind... Följden av vindstnurrandet är således att Narni går som i slalom på första sträckan, spårar som en spårvagn på mitten och kör slalom på upploppet. Tar alla pinnar och kommer fint in med dom. Däremellan plockar hon 3-4 harbajsar som ligger mitt i slalombanan... Och domarna gav oss 7,5 ... Och mer skulle vi inte ha... När jag gick där bakom Narni så tänkte jag "va fan håller jag på med, vad gör jag ute på tävling innan jag är färdig!!"...

Tillbaka till klubbstugan och budföring. Mottagaren är jättegullig och gör all jag ber henne om och lite till, och vi får således 9 på budföringen. Nedraget för snett sättande hos mottagaren och lite slarvig ingång. Sen är det lunch och därefter platsliggande. Nerverna spökar ordentligt och jag mår riktigt illa en stund. Som tur var hade jag Yvonne vid min sida som coolade ner mej ibland (tack!)... Platsen gick KANON!!! Narni låg som gjuten! Trots att hunden brevid kröp några meter... Vilken känsla!

Lydnaden gick rätt okej, 8+7 på linförigheten (fick nedrag för ss och ls, samt vänsterhanden som jag måste hålla stilla annars slår jag henne på nosen, men det köper jag). Framförgåendet fick vi 7+7 på (eftersom Narni skevade iväg åt vänster av nån anledning på ena sträckan). Läggandet blev det en liten missuppfattning mellan oss och Narni sackade efter vid starten men vi fick 8+7 ändå. 8,5+8 på inkallningen (Narni stötte i mej vid ingången samt snett sättande). Apportering 9+9 (snett sättande). Hopp 9,5+9,5 (ngt sen reaktion vid sittkommando). Totalt skrapade vi ihop 268,75poäng idag, och det är vi görnöjda med!

Dessutom vann vi tävlingen och fick massa fina priser med oss hem!
Vilken dag. Nu kan vi pusta ut och träna i sommar inför lägre klass. Har inte bestämt mej ännu vad vi skall göra med lydnadsklasserna, vi får se...

Nu skall Narni få ett rejält märgben!

Kram // Carina & Narni

5 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis!!!!

Tydligen så är det positivt med Orust och blåst. :-)

Där fixade Jasmine också sin uppflyttning. Det var storm (alla fick sitta i bilarna... det gick inte att stå ute och prata) samt rådjur m.m. i spåret. Men det kanske är meningen och då går det bra!!

Än en gång!! Grattis!! Självklart skall Narnia få ett märgben (om inte två enligt Triton...). ;-)

Kramar

Anonym sa...

GRATTIS FASTER!!!!
Vilken kanon tjej du är, ja matte m ed givetvis.
Kör så det ryker :)

Newstory Nio med familj

Gitte, Blissa och Mango sa...

Grattis Carina!
Sluta nu vara så neggo mot dig själv.... Att glömma göra snälla vinklar i spåret, kan vem som helst göra...
DU är BRA glöm inte det ;-)
// Gitte

Anonym sa...

Congratulation Narni and Carina, it was great start!
Simo send best regards to his sister.

Outi and Simo(Cousin´s Norton) from Finland

Kerstin och Gouda sa...

GRATTIS!! Till uppflyttningen.
Snyggt jobbat.//Kerstin o Gouda.