söndag 8 april 2007

Påskdagen

God kväll.



Igår var vi hos mormor och morfar (min mor o far alltså), med min bror, sambo och deras barn 2 barn (och en på väg). Ungarna målade ägg och vi åt påskmat tills vi sprack. Som vanligt. Barnen tröttnade snart på påskgodiset och drog på sej skorna och gick ut och lekte jage på utsidan, med sysslingarna på andra sidan vägen, tills det blev mörkt. Narni var cool som en filbunke trots att det smällde både här och där. En raket sprakade rejält när vi var ute, hon kollade efter, boffade till, och sen var det inte mer med det. WOW!!


Sent hem och så kollade jag på en svensk rysare till mitt i natten, och såklart kunde jag inte somna efter den! Dumskalle... jag vet...



Svärmor skulle komma på middag idag, så förmiddagen gick åt att försöka få styr på oredan en aning, och sedan gick jag och Anton upp till salamanderdammen och fiskade 10 salamandrar som nog var lite yrvakna, det var ju rätt kallt idag... Eftersom jag glömt att köpa margarin till kladdkakan så åkte jag till affären och tog sedan "vägen om" klubben och tränade en sväng. När man ändå är ute och kör :-)) Vi drog igenom apellprogrammet, hon var verkligen jätteduktig idag. Kom på hur jag skall få fram henne i fria följet med boll i högerhand och lite annat pyssel med händerna och var väldigt nöjd med vår prestation idag.



Sedan körde vi nöjda hem till potatiskastrullen och skalade potatis så det rök.



I morgon skall jag och Anders ge oss på lekstugan. Tänkte försöka sälja den om det går, annars så eldar vi upp den. Ingen som vill ha en begagnad lekstuga med visst renoveringsbehov? Barnen har slutat leka i den, och nu står den mest och behöver målas...



Tjing pling // Carina & gänget

1 kommentar:

Anonym sa...

Lägg ut den i Stenungs tidningen under bortskänkes så är den försvunnen på 1 vecka. Behöver inte ens offra lite tänd vätska - bara lite dator meck med annons (be Ulla-Bella om hjälp) Bra det med bollen.
Hej svejs