lördag 19 maj 2007

Avslutning på Allmänlydnadsinstruktörsutbildningen!

Idag var det äntligen dax för den stora dagen. Sedan november har utbildningen pågått, alltså ett halvt år vid det här laget. Dom har slitit som djur och verkligen lagt manken till mina duktiga elever, och idag var det Examination. Gissa om alla var nervösa! Men oj vilka fina presentationer dom gjorde! Allihop olika, intressanta och personliga, och det faktum att alla fick MVG på sina arbeten och presentationer gjorde inte dagen ett dugg sämre! Och det var dom verkligen värda.

Efter utdelning av bevis, märken och varsin ros till dom nya Allmänlydnadsinstruktörerna, så fick till och med jag lite blommor och varma ord, dels från HUS och dels från aspiranterna, och även ett fint foto från den otroligt häftiga utflykten till Kolmården som aspiranterna "lurade" iväg mej på i april. TACK!!

Kolla vilka fina blommor! Och kanonfin tavla, med skrift på baksidan!

Nu skall jag vara ledig i höst från kurseriet och ägna mej åt egen hund ett tag, det skall bli riktigt skönt. Känner jag mej själv så hittar jag snart på nåt annat att sätta nävarna i, så slå mej på fingrarna om jag börjar dra igång för mycket!
Nu ser vi fram emot MH, höftröntgen och kanske start i lydnadsettan (om jag vågar, är rädd att sabotera platsen...), och förhoppningsvis lägre klass spår till hösten.
Kram // Carina & Narni

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack till dig Carina som har ställt upp på oss i vått och torrt.
du förtjänar verkligen en lugn höst.

Anonym sa...

Jag är helt säker på att du och våra nybakade instruktörer har gjort ett suveränt jobb under utbildningen! Grattis till er allihop!

Tycker du gör rätt i att ta lite ledigt. ;-) Eller i alla fall ta dig lite tid med egen hund.

Kramar

Anonym sa...

Jag tror nog att Narnia uppskattar lite egen tid..... Kram på er.

Anonym sa...

Hejhej!

Du ska ha ett stort tack för att du stått ut med oss, för allt jobb och engagemang som du lagt ner! Det har varit jättekul och även om det var skönt när presentationen var klar är det himla tråkigt att kursen är slut!=( Kommer sakna den ju! Men det ska bli spännande att ha kurs till hösten, riktigt längtar dit. Stackare som får bli försökskaniner åt oss! =)

Är helt säker på att du kommer använda din tid på ett alldeles lysande sätt. Och skulle du ha svårt att få all tid att gå så kan jag säkert hjälpa till att hitta på nåt! =)

kramkram erica

Anonym sa...

Ja, vad vore Tjörns BK utan Carina?????!!! Bättre engagemang får man leta efter! Du har gjort ett kanonjobb och är värd en riktig "hund-tränar-paus"! Stort tack för allt ditt engagemang och stöd! Sedan lovar jag att "slå dig på fingrarna" om det behövs!
:0)
Kram Ann-Marie