torsdag 10 maj 2007

HUS möte och mera

Igår hade vi HUS möte på klubben och diskuterade höstens kurser och sånt. Ett givande möte.

Emma hade följt med en kompis till ridningen, så jag hade fått lite extra tid, och det är otroligt vad skönt det kan vara ilband. Passade på att röja lite och klippa gräset, plus att jag fick middan klar så att jag kunde smita iväg vid 18 tiden för att träna lite själv.

Först tog vi en vända till mitt nya lilla skogsprojekt, he he he... Brukar ibland sänka stressnivån med lite stigröjning i närheten av klubben när jag är ute och går med Narni.
(Låter mycket värre än vad det är..)

Skogen runt klubben är otroligt snårig och för 12-15 år sedan röjde dom området med skogsmaskin, vilket gjorde att det växte upp enorma mängder med sly. Nu har det växt upp såpass så att slyt börjar dö i skuggan under träden, och då är det bara att gå och dra bort dom döda småträden och slyt, samla ihop dom i en trevlig hög, och vips så har man en framkomlig stig, där man sen kan lägga spår eller bara ta en promenad.

Första projektet som sedan blev en stig till kulbanan och därefter röjd ännu mera på arbetsdagar mm, har jag tröttnat på även om det finns massor kvar att röjja där, men häromdagen hittade jag en ny sån här kul stig!! Man behöver inga verktyg och man gör markägarn en stor tjänst, sänker stressnivån och hunden får kissa av sig, kan det bli bättre?

Tjugo minuter döda-småträds plockande gör susen! Tur att ingen ser mej där inne i skogen när jag går och gnolar och plockar grenar... (nåja, dom som har varit med mej i skogen vet att jag har en förkärlek för att röja stigar ;-). När man promenerar i skogen runt klubben och ser en prydlig hög med grenar, ja då vet man att jag har varit i farten!

Väl tillbaka på klubben tränade vi apportering, hopp, stege, kryp, snabba läggande, target och lite annat. Det gick görbra tills att grundkursen började och vi blev bortkörda. Skit och pannkaka att det inte finns en ledig gräsplätt att träna på när andan faller på.... Agilityplan i all ära, men då får man börja träningen med att bära bort hinder, och då faller motivationen rätt drastiskt... Och grusplan, där får man snubbla runt bland stenar och hålor... funkar väl på vissa moment, men läggande och kryp är ju rena döden att träna där... Plus att man är rätt trött på gruset efter hela vinterns träning där, när vi inte kan vara på gräset...

Om en stund skall jag åka till min ryggdoktor och få en behandling... Jisses vad glad jag är att jag kom mej iväg till honom då för några veckor sen... Vi får väl se om jag har skött mej så att inflammationen är på bättringsvägen...

Hejsvejs Carina & Narni

Inga kommentarer: