söndag 13 maj 2007

Söndag



Idag har vi haft arbetsdag på klubben, och Anders och barnen följde med på förmiddagen. Först stod den stora tallen som föll över klubbstugan i stormen Per på tur. Stammen var delad i stora stockar, och kvistar och grenar låg i stora högar. Med traktor och 15 talet envetna medlemmar släpades det iväg, och under genarna och riset visar det sig att Kaprifolen har fått ljus och spridit sig ordentligt. Det kanske kan bli riktigt fint! Anders och barnen åkte till judoträningen, medan jag stannade kvar på klubben.

Yvonne, Andreas och jag tog oss an Kulbanan och röjde och hade väldans trevligt, med många skratt och kuligheter. Småträd och sly fick veta vad dom tålde och rätt var det var så hade vi gjort en autobahn inne bland träden, och vi var väldans nöjda med oss själva!

Vid 14 tiden var alla helt slut och vi åkte hem. Väl hemma infann sig ännu mera arbetslust (vad sjutton kom den ifrån, efter att ha härjat hela förmiddagen?), och jag grejjade på altanen, sopade och ställde iordning lite här och där. Anders tog med Emma och körde kross en stund uppe på asfaltsplan, Anton tycker väl det är måttligt roligt (det surrar ju i händerna!), men Emma har änna fått smak på det hela...


På kvällen tog vi en promenad runt berget och ungarna lekte en stund i trädkojjan. Det är en ek som har växt uppefter ett berg, vikt av ovanför berget och ser väldigt inbjudande ut... Lite dåligt ljus såhär på kvällen, men ändå en härlig bild!


Narni följer så klart också med och får springa runt lös och lycklig en stund, men just här vid trädkojjan finns det lite taggtråd en bit bort, så det är dumt att ta några risker. Bäst att ta det lugnt medan ungarna leker...


Hej svejs från oss!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Visst är det knepigt att det ger sådan energi med röjardagar på klubben. Jag har märkt det förut att jag har haft full energi att röja även när jag kommer hem, så även i dag.
Det är som om man plötsligt ser vad som behövs göras, sedan underlättade det ju extra i dag med att vädret bara blev bättre ju längre dagen led.
Synd att inte fler kom, tio till hade vi lätt haft sysselsättning till.
Sedan har jag kollat hemsidan. Det är rätt när det gäller revisorer det är ju frun nu och inte maken. Sedan är jag tillfälligt utblockad från att ändra på förstasidan vilket gör att jag inte kan skiva ett tack för i dag så det får väl hamna i gästboken, om inget händer tills i morgon.
Gunilla