måndag 28 maj 2007

Måndag

För er som läser här ibland tänkte jag ge en liten kort lägesrapport på Narni..

Vi jobbar på att ta det lugnt, vilket inte är så lätt...

Lördagen gick inget vidare... Det började bra, med lite vift på svansen, och tillochmed lite bus med vattenkannan, men så slumpade det sig så att det sprang folk hemma hos oss hela dagen, knackade på dörren och hade sig (icke hundfolk...) och Narni blev sämre vartefter dagen led mot sitt slut. Vid 8 tiden på kvällen var hon helt fläpp. Såg spöken i alla rum och betedde sig som den värsta spatthästen. Och jag skall inte sticka under stol med att jag också blev mer och mer orolig vartefter dagen led mot sitt slut.
Vad är detta? Hjärntumör, Borelia, hjärnskakning, förgiftning??? En skadad bogled bilr man väl ändå inte fläpp av?? Så typiskt att inte veta!!

Söndagen började med en glad hund, som till och med hämtade en boll!! Eftersom jag har skrivit upp vad som händer under dagarna så såg jag rätt snart ett mönster att efter vila blir hon bättre... Om man ser det från hjärnskakningsteorin så skulle hon då alltså må bra av vila och mörker. Sagt och gjort. Drar för alla gardiner i vardagsrummet, tvingar henne att ligga stilla hela dagen i soffan, medan jag läser en bok... Eftermiddagen tillbringar hon i den övertäckta bilburen medan vi äter morsdagsmiddag på Getskärs värdshus. Och på kvällen blev hon INTE dålig!!!

Måndagen började bra hon ville till och med busa lite med kopplet, ända tills vi kom till dörren till mitt jobb, då fick hon en panikreaktion igen, svansen mellan benen och hela paketet. Dock kanske mindre kraftigt än dom tidigare. Jag låtsades som det regnade och tog med henne upp på mitt rum. Där slappnade hon av och somnade efter ett tag. På väg ut från kontoret på lunchen, samma visa, panik vid entrédörrn och hallen i nedervåningen. Hemma lugnar hon sig och vilar en stund. Bestämmer mej för att hon skall vara i övertäckta buren i bilen på eftermiddagen, och där sitter hon i skrivande stund. Vi får se hur hon är när jag plockar ut henne hemma om en timme...

Nä, nu har jag nog fikat klart för denna gången... Teet är visst kallt... bläääk

Kram Carina & Narni

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej!

Det låter ju helskumt.
Men du skulle väl tillbaka till veterinären i slutet på veckan?
En tröst är väl att hon verkar bli lite bättre för varje dag.
Du ska att det ordnar sig.
Kram Gunilla