fredag 12 september 2008

En helt vanlig fredag

kan bli väldigt "på riktigt" när träningskompisarna satt upp en tävlingsmässig uppletande ruta (HKL), vallat och klar, på en plats jag aldrig varit förut! Underbart!! TAAAAAACKKKKK!
Och så himla bra det gick!! Inte plockade hon mer än två föremål på mina 5 minuter, men hon letade oavbrutet, kom in och blev skickad ut igen och gick ändå relativt långt ut på skicken. Vinden låg på medvinden så rutan var inte helt lätt.
En sån skillnad på hund. Snart en vecka har hon ätit sin mat, inte hela portionen, men nästan.... Kan hon gå så här på tävlingen så skall jag vara nöjd. Skitsamma om vi får betyg, hon jobbade så himla duktigt!
Och man måste ju ha en rutin innan, ju... Nån som har några smarta förslag? Min tanke var att värma upp med att "skritta" oss varma i kroppen innan start och sätta på täcket innan ingång... Hur gör man?

Nix pix, tillbaks till tevesoffan!
Kram Carina & Narni

1 kommentar:

Anonym sa...

Med Maja gör jag en kort, enkel vindmarkering på belöningsleksak innan apportsök. Det brukar tagga igång henne och få henne fokuserad på rätt sak.

A.