tisdag 9 september 2008

Lyxigt värre

Kan det bli på en helt vanlig tisdag...!

När jag fyllde år (april = läääänge sen alltså) fick jag ett presentkort på Njuta här i Skärhamn. Det är en skönhetssalong. Har sugit på denna karamellen ett tag, och eftersom det har varit idiotstressigt sen förra året nån gång, så kändes det lite som en bra grej att se fram emot i höst.
Häromdagen bestämde jag att nu är det dax och bokade tid.

Presentkortet gällde en ansiktsbehanding, "liten förvandling", och tog en timme. Mmmmmmmmmm. Säger jag bara. Tack till min goa gubbe och ungar för detta!
Rengöring, peeling, massage, nån ultraljudapparat och sen ansiktsmask och sen massage igen...
Helt sanslöst härligt. Undra varför man inte belönar sig oftare med sån här lyx?

Träningsmässigt så har vi fått lite eld i baken, jag och Narni kan man säga. Är sorgligt beroende av träningskamraterna för närvarande, speciellt vid plats och framåt. Även på spåren blir man ju rätt insnöad... Dessutom blir det lite löjligt att alltid träna på hemmaplan, så att momenten sitter hemma men inte nån annanstans...
Fick konsultera favoritdomarkompisen Linda per telefon (Stockholm... uhu så långt bort.. ) häromdagen ang upplägg och vad man får och inte får i högre klass, och det kändes avsevärt bättre efteråt. Man får tjoa lagom i uppletandet bara man inte styr hunden. Man får beträda planen innan lydnaden i brukset utan att bli diskad. Osv Osv...
Dessutom får man ju se det som en träning... När annars kan man få ett helt bruksprov med funktionärer? Och dessutom har jag ju betalt avgift och allt för att få va med..

Ikväll är det träning på klubben och Anna har lovat att hjälpa mej med kommendering och kanske kan jag få tjatat till mej lite framåtsändande. Anna har även lovat fixa ett uppletande tävlingsmässigt i ny ruta för mej på fredag!! Underbart!
Yvonne och min dotter Emma stod grupp för mej i förra veckan i regnet hur tålmodigt som helst... Erica och Anna en annan dag.. Maria lade reservspåret på tävlingen i söndags till mej och Narni. Bosse kommenderade oss häromdagen. Gunilla en annan dag. Eva A som gladeligen ställt upp och skjuter på nästan varje träning!
Vad skulle jag gjort utan allas er hjälp! Skulle varit helt pantad.
Nu är jag bara halvpant ;-))
Hoppas jag kan återgälda er allesammans framöver!

En annan positiv nyhet är att min hund ÄTER SIN MAT!! I snart 3 dagar har hon käkat åtminstone halva dagsransonen! Plus träningsgodisarna är hon nästan uppe på fullt dagsbehov!
Konstigt fenomen... Kanske nån "fas" eller "ålder". Hon är ju bara 2,5 år trots allt...

Kram // Carina & Narni

Inga kommentarer: