torsdag 18 september 2008

Torsdag

Hej hej!

Idag är det torsdag och Emma börjar på teatern i Stenungsund igen. Kul! Och helt okej för en annan, som då kan fortsätta efter att ha lämpat av henne och kompisen, och leta upp nån bra träningsplan (= inte hemmaplan) och nöta lite framåtsändande.
Fick lite problem med planeringen när så Emma kommer hem och säger att en annan kompis pappa kanske skall köra alla tjejjerna (dom är totalt 7 st från Skärhamn), men bara kanske eftersom just den kompisen var sjuk igår. Ehhhhhh. Sånt där är ju så jobbigt, skall jag köra eller inte? Bättre kanske att bestämma rakt av att jag kör som planerat, men så vill man ju att Emma skall få vara "med i gänget" oxå... Nåväl, Emma lovade smsa under dagen, så jag vet vad som gäller, men jag får nog ändå hålla mej beredd, eftersom tjejjerna kan vara en aning optismistiska när det gäller såna här övningar.

Annars har jag fått bli en planeringsnörd genom åren för att få vardagen att gå ihop. Kan inte längre bara "svänga iväg" hur som helst, för då havererar det alltid i nån ända och vem får ont i magen? Jag - såklart...

I ärlighetens namn är det rätt skönt att kunna luta sig mot sin planering också, och eftersom den även är förankrad hemma blir det ingen överraskning för någon när jag åker och tränar på mer eller mindre fasta tider.
Visserligen "kostar" dom där träningarna lite extra i andra förberedelser, eftersom familjen måste ha mat (vi försöker laga mat varannan dag jag och Anders, fast det brukar sluta med att jag står där ändå, eftersom han får andra uppdrag), diskbänken någorlunda avklarad, läxorna under kontroll, jympakassar packade, fruktskålen fylld inför skoldagen därpå, ungarnas kläder framlagda, och kylskåpet bunkrat inför kommande dag och så vidare. Men det är värt varenda minut, för att kunna åka iväg avslappnad och få träna några timmar är verkligen en lisa för själen..

På lördag skulle jag varit och tävlat på Boxerklubben, Lydnadsklass 3, men efter helgens bravader och lite funderingar så bestämde jag mej för att avstå. Kan ju inte låta Narni befästa ett urkass fritt följ genom att "få lov" att gå och slarva i ett helt pass igen... Måste få ordning på det först. Har kommit med på UBK högre klass i slutet på september, och behöver fokusera på den tävlingsdagen istället.
Dvs: Träna på annan klubb, det blir första prioritet.... Fritt följ, inkallning 50 meter med ställande, framåtsändande med 4 pers i gruppen (skitsvårt att få ihop), tungapporten (nån som har några tips på hur man får hunden att tycka det är okej med halkiga tungapporter som åker ner och slår till på nosen? Vissa tungapporter har bra grepp, andra är rena skiten. Och en sån där skitapport fick vi ju såklart på tävlingen.) , och hopp över jättehinder 85 cm.
Plus spårupptag åt rätt håll och lite motivationsskick på uppletande... Säkert glömde jag nåt, men det är planen. Lydnadsklasserna lägger jag åt sidan så länge tills säsongen är över. Känns rätt skönt faktiskt, det är inte lätt att hålla båda bollarna i luften samtidigt....

Nix pix, tack för idag, slut för idag!

Hejsvejs // Carina & Narni

4 kommentarer:

Yvonne o Vilja sa...

Härligt att höra att du har att göra... :) Puh.

Ring jättegärna sen! Vi får hoppas att det är några gubbar på boulebanan som vill stå grupp.. Kanske ta med en krans som muta?? ;)
Hör av dig sen om du åker in!
Kram

Anonym sa...

jag vet att du behöver en grinig gubbe som komenderar fvf så säg bara till så kan jag kommendera

Anonym sa...

Hallå eller hojta till på tisdagarna så stälelr jag upp i grupp.
Även på fredagar ojämna veckor om du vill för då slutar jag ju 14 och kan komma och hjälpa till om du hojtar eller SMS ar

KRAM Therese

Linda sa...

Tips: Har du vi folkbrist prövat två personer i mitten av gruppen och två stora trafikkoner på kanterna? Det är oftast det som vi har att tillgå på våra träningar och våra hundar verkar inte bry sig om det står folk eller koner på kanterna. De ska ju lära sig att välja mitten på och passera mellan människor så taaadaaa rätt övning :)
Tungen: träna rolig budföring med halkig apport. Mina hundar har alla älskat att springa budföring och då får de också med sig de halkiga apporterna i farten och dessutom verkar de inte bry sig om den kommer åt och "gör lite ont" för då är det helt plötsligt värt det onda för att få springa....
Jag tränar "strömhopp" på hindret tills att tekniken sitter, dvs startar inte sittande utan från gång/språng...

(Trafikkoner får man tag på nån mörk kväll om ni inte redan har sådana på klubben...)

Äh kom hit och träna nån helg, och ta med några av dina kompisar. Skulle var superskoj tycker vi!
Kram